29 Юни 2017

Вие сте тук

Новини



Старбъкс открива най-голямото си европейско заведение в Милано

Прегледи: Снимки:

Заведението от веригата кафенета Старбъкс (Starbucks), което ще бъде открито в Милано, ще е най-голямото в Европа. Това заяви в интервю за в. "Кориере дела сера" президентът на компанията Хауърд Шулц. Днес той е в Милано, за да представи заедно с кмета на града Джузепе Сала проекта за първо кафене на веригата в града. Ако всичко върви по план, то ще бъде открито в края на 2018 година в сградата, в която на миланския площад "Кордузио" се е помещавала едно време италианската поща.




Любимата бирария на британските премиери купена от китайски фонд

Прегледи: Снимки:

Един от най-прочутите пъбове в Англия се превърна в толкова култово място в Китай, че беше купена от китайски инвестиционен фонд, предаде Франс прес. Причина за огромната му популярност е фактът, че бившият британски премиер Дейвид Камерън заведе там президента Си Цзинпин да изпият по една бира,




Варненски младежи ще готвят за над 700 представители на френски компании

Прегледи: Снимки:




Финалът на World Class 2016 в Маями: Очаквана емоция, неочакван победител

Прегледи: Снимки:




Финалът на World Class 2016 в Маями: Очаквана емоция, неочакван победител

Прегледи: Снимки:




Дронове ще доставят пица в Нова Зеландия

Прегледи: Снимки:




Ефективният сервитьор: основни изисквания

Прегледи: Снимки:

Гостите днес са по-взискателни от всякога. Те вече са посещавали много заведения, опитвали са много и разнообразни ястия, били са обект на отлично и на отвратително обслужване,  възхищавали са се и са се разочаровали. Затова в днешно време посетителите искат нещо специално, особена обстановка, много внимание и персонална грижа.

 

А това означава само едно: собственикът на заведение трябва да обучи служителите си така, че да притежават всички навици, необходими за обслужването на гостите.

 

Кои са основните неща, които трябва да знае всеки сервитьор?

 

 

Пълният текст на статията е достъпен за абонати на THExperts




Как да накарате персонала да работи добре

Прегледи: Снимки:

Въпросът «Как да съм взискателен, като няма кой да работи?» е съсипал не един ресторант

 

 

Служителите закъсняват, не поздравяват гостите, не почистват обекта качествено, не се държат възпитано – просто защото така им е по-удобно. А мениджърите не могат да са достатъчно твърди, принципиални и решителни, за да променят ситуацията. Така влизаме в психологически капан, когато един определен участък от работата – а в най-лошия случай и цялото заведение, - става неуправляемо.

Но  дори ако заведението изпитва хроничен глад за персонал, по-добре е да затвори врати за няколко дни или дори седмици, отколкото да сърба попарата на нехайния персонал. Защото бизнес, който не може да се управлява нормално, просто не е истински бизнес.

 

Твърдението не е на някой теоретик, а на собственик на верига заведения от средна ценова категория, луксозен ресторант, кафенета и верига кулинарни магазини в Русия. Андрей Кондрашин е убеден, че персоналът не бива да дърпа поводите на мениджъра, защото това ще е фатално за заведението. Ето и няколко негови рецепти за успешна работа на ресторанта:

 

Пълният текст на статията е достъпен за абонати на THExperts




Самет Али стана най-добър барман на годината

Прегледи: Снимки:




Познават ли сервитьорите ви менюто?

Прегледи: Снимки:

Специален трейнинг за всеки собственик на ресторант

 

Ако някой ви зададе въпроса кое е първото нещо, което трябва да знае един сервитьор, със сигурност ще споменете детайлното познаване на менюто – имената на ястията, техните съставки, вкуса, съчетаемостта… Ако не ги знае, всичко останало губи смисъла си. Щом като сервитьорът не познава добре менюто, той не може да помогне на госта да направи избора си, не може да продаде нищо допълнително, нито да увеличи приходите на заведението, така че перфектното познаване на стандартите за обслужване с нищо няма да му помогне.

 

Затова първостепенна задача на всеки мениджър на заведение е да успее да накара сервитьорите да изучат идеално менюто, така че не само да умеят да работят с него, но и да го правят на подсъзнателно ниво.

 

Всичко е въпрос на обучение. Разбира се, най-добре би било, ако имате възможност да наемете подходящи консултанти, които бързо и компетентно ще решат проблема. Но тъй като работим в реални условия, а не в идеални и сме наясно, че не всеки може да инвестира в началото на сезона в подобно обучение, ви предлагаме съветите на професионалисти, които стъпка по стъпка ще ви научат как да обучите персонала и какво да изисквате от него.

 

И така, ето какво трябва да знаете, преди да организирате вътрешен трейнинг за персонала си.

 

1. ВЪВЕДЕНИЕ, ПРИВЕТСТВИЕ

Продължителност: 10–15 минути

 

Започнете трейнинга, като разкажете на служителите си какви са целите му, кои са основните задачи, които той трябва да реши и какви са очакванията ви.

 

От самото начало определете какви са правилата, като започнете с това как да се обръщат един към друг членовете на екипа и завършите с изискванията за използване на мобилните им устройства. Това ще ви помогне да регламентирате цялото обучение.

 

 

2.  ЗАПОЗНАНСТВО. УПРАЖНЕНИЕ «ЗДРАСТИ»

 

Продължителност: 5 минути

 

Тъй като имате нови членове на екипа, първо всички трябва да се запознаят. Не е необходимо запознанството да е официално и хората да разказват подробности за себе си, тъй като обикновено това се възприема като формален подход и не ангажира участниците.

 

Вместо това им предложете да измислят някакво приветствие – дума или движение. Всеки си го измисля, без да го споделя с останалите, но когато дойде реда му, го демонстрира на колегите си. Това може да е ръкостискане, поклон, потупване по рамото, подскок, ръкопляскане и пр.

 

Попитайте, кой иска да започне упражнението. Доброволецът трябва да каже на съседа си : „Здрасти, аз съм …“ и да завърши с измисленото от него движение. 

 

Следващият участник се запознава със съседа си, повтаря движението на колегата си и добавя собствено. 

 

Така, всеки следващ участник повтаря всички предишни движения и добавя своето. Подсказването не е забранено! Последният трябва да повтори всички движения на колегите си, което обикновено предизвиква бурен смях. 

 

 

3. ЗАПОЗНАВАМЕ СЕ С МЕНЮТО. ТЕОРИЯ

 

Продължителност: максимум 10-15 минути

Необходими материали: разпечатка на менюто за всеки участник на трейнинга.

 

Разкажете на участниците в трейнинга за кухнята на заведението, разгледайте основните раздели на менюто, покажете кои ястия се поръчват най-често от клиентите и кои – най-рядко.

 

Предложете проста схема за работа с менюто: например, да се разделят ястията на защищащи и леки, след това на основни, предястия, салати, супи и пр.

 

Разкажете, че понякога гостите, които идват в ресторанта, нямат ясна представа какво точно ще си поръчат, но имат определено изискване: да се нахранят, да хапнат леко или просто да прекарат добре времето си на чаша вино, бира или кафе.

Задачата на сервитьора е да „преведе“ съответното желание и ли с други думи да помогне на госта да формулира желанието си и да му намери подходящ еквивалент в менюто.  

 

За да стане това, можете да използвате „фуния на въпросите“, които ще помогнат на госта да формулират желанието си. „Фунията“ е движение от по-голямото към по-малкото, постепенно уточняване на изискванията. Например, сервитьорът може да попита госта дали иска да вечеря или само ще поръча някаква напитка.

 

Ако предположим, че иска да вечеря, следва уточняващ въпрос: дали иска лека вечеря или хранително ястие. Ако иска леко да похапне, може да уточни какъв вид салата предпочита – с месо, пилешко, вегетарианска, или предястие. След това може да предложи на госта именно онези ястия, които отговарят най-добре на желанията му.

 

 

Пълният текст на статията е достъпен за абонати на THExperts

   


Страници

Събитията от А до Я - трето издание

Абонирайте се сега!

Вземете пълен достъп и ще можете да прочетете всички професионални съвети за своя хотел и заведение.Абонирай се!

Реклама

Facebook