29 Юни 2017

Вие сте тук

Персонал и кариера



Дилян Борисов: персоналът е ключов фактор в хотела

Прегледи: Снимки:




Хотелиери: не обучението, а задържането на кадри е проблемът в туризма

Прегледи: Снимки:




Турските хотели са орязали с 40% персонала си

Прегледи: Снимки:

Турските хотели са орязали персонала си с 40%, някои затварят врати за зимния сезон, а други се борят да връщат кредити след трудна година, в която заетостта на хотелите падна до най-ниското ниво в Европа, предаде Ройтерс, позовавайки се на доклад.Секторът понесе огромни затруднения в резултат на серията бомбени нападения в страната, отлива на руските туристи заради кризата със сваления от Турция самолет и опита за преврат, извършен в страната през юли.




Какви въпроси да зададете при интервю с кандидати за работа

Прегледи: Снимки:

 

Специални методики позволяват да разберете какво представлява човекът,

кандидатстващ за работа във вашето заведение

 

Често чуваме оплакване за голямо текучество на кадрите в заведенията, поради което се налага да се търсят нови служители, с които да се организират интервюта. Бъдете честни: колко често ги провеждате лично и колко често оставяте това досадно занимание на други хора?  И ако делегирате това право на някой друг, има ли определен човек, оторизиран и обучен да го направи?

 

Направете анализ на тези интервюта, след като присъствате на срещите с няколко потенциални кандидата. Запишете си въпросите, които се задават на претендентите, а след това уточнете въз основа на какви критерии е бил направен съответният избор. И най-накрая оценете въпросите от гледна точка на някоя определена методика.

 

За да оцените кандидата, трябва да определите какво е отношението му в няколко аспекта:

 

Мотивация — доколко кандидатът се интересува от работата. Мотивацията му трябва да е разбираема и прогнозируема.

 

Възможности — дали той е способен успешно да изпълнява  необходимите функции: познания, опит, психологически качества, образование, което съответства на изискванията. 

 

Управляемост—  кандидатът трябва добре разбира смисъла на онова, което казва; да контролира свия изказ; самокритичен е с мярка, способен е да признае грешките си и да извлече от тях полезен опит; възприема критиката; запазва самообладание в стресови ситуации, без да изпада стресово състояние или да става агресивен; не застражава търговската безопасност на компания (няма криминално минало, притежава честност, лоялност към работодателя и т.н.).

 

Съвместимост— доколко ценностите и убежденията му съвпадат с идеологията на компанията. Готов ли е да възприеме стила на управление и корпоративните норми за поведение на новото място?

 

За да изберете правилно подходящия служител, трябва да подготвите въпросите така, че да получите пълна информация за човека и да имате възможност да го оцените от всички страни.

 

Трябва да установите какви умения, познания и компетенции трябва да има кандидатът и което е най-важното – да предоставите на персонала си необходимия инструмент, с който ще може бързо и качествено да ги прояви. При това не забравяйте, че уменията и навиците съвсем не са всичко, което трябва да научите за кандидата.

 

Нека да изясним всичко това въз основа на примера на айсберга. 

 

Пълният текст на статията е достъпен за абонати на THExperts

 




9 съвета за правилно почистване на хотелската стая

Прегледи: Снимки:

Камериерките са сред най-търсените професии по морето през лятото, показват данните на бюрата по труда. Липсата на достатъчно подготвени кадри кара мнозина хотелиери да наемат хора, които трябва да преминат задължително обучение, а често за това нямат нито време, нито средства.

 

Ето какво съветва списание Housekeeping чрез Карън Мичъл, директор хотелско домакинство в Palmer House Hilton в Чикаго. Според нея една камериерка, работеща в хотел, почиства хиляди стаи годишно. Тя трябва да знае как да бъде ефективна, като същевременно гарантира максимална чистота навсякъде в хотела. Карън Мичъл

дава няколко прости съвета, които ще могат да подобрят работата на камериерката:

 

 

 

Пълният текст на статията е достъпен за абонати на THExperts




Обучете персонала си да комуникира

Прегледи: Снимки:

Дъг Кенеди

 

Няма съмнение, че невербалните сигнали като контакт очи в очи, език на тялото и изпаз на лицето често говорят повече, отколкото думите в човешкото общуване. Все пак, и думите имат своето неоспоримо значение в комуникациите, затова е важно какви точно думи се подбират в разговор с гостите, потенциалните клиенти, както и когато колеги от различни отдели подготвят резервация, събитие и пр.  Думите трябва да подпомагат целия процес на гостоприемство, а не да го спъват. 

 

По време на различните си бизнес и частни пътувания през последните години съм забелязал, че външният вид и униформите на персонала са по-хубави от всякога, както и че разполагат с модерни технологии, които могат да накарат да работят в полза на гостите. Но дори когато ме посрещат с топла усмивка и контакт с очите, думите, които след това чувам, са значително по-непрофесионални и развалят първоначалното впечатление.

 

Ако се стремите да изведете своя екип на по-високо равнище и да го накарате да постигне върховете на отличното гостоприемство, вижте няколко примера от думи и фрази, които ще ви помогнат да създадете атмосфера. 

 

 

За да прочетете пълния текст на статията, трябва да сте абонати на THExperts

 




Гранд Хотел София с нов управител "Хранене"

Прегледи: Снимки:

От началото на юли петзвездният Гранд Хотел София има нов Управител хранене - това е динамичната и креативна Виолета Василева.  Тя е завършила  специалност „Туризъм” в УНСС - София и магистратура по Бизнес администрация в Икономическия институт към БАН, съобщиха от хотела.

 




Езикът на тялото помага на продажбите и разбирателството

Прегледи: Снимки:

 Лари Могелонски

Какво представлява комуникацията? Защо някои хора се притесняват дори от мисълта да разговарят един с друг? Ако ви се е случвало да прочетете някоя книга за езика на тялото или усъвършенстване на уменията на публичното говорене,  вероятно сте попаднали на статистиката, че нашите словесни езикови умения представляват едва между 7 % и15% от всички комуникации. Останалите 85% се състоят от :

    - тоналност на гласа и начин на говорене (спокойно и бавно, силно и категорично, изразително или разстроено, напрегнато и бъбриво и т.н.)
    - изражение на лицето (директен поглед, нервни странични погледи, усмихнато, намръщено  и т.н. )
    - движения на тялото (поза, жестове с ръце, нервни движения, походка и т.н.)

Припомням това, защото толкова често попадаме на публикувани статии, в които се обсъжда как хотелските служители трябва да говорят с гостите.  В 99 случая от 100 акцентът  е върху това кои фрази персоналът трябва да произнася или кои изказвания трябва да се считат за табу.

 

По същество казаното в тях не е много по-различно, отколкото онова, на което се обучават телемаркетъри. Но инструкцията, която  даваме на нашите служителите, трябва да отиде далеч отвъд това, защото ние си взаимодействаме с гостите лице в лице, което е едновременно по-лесно в някои отношения, но и много по-трудно в други.



Въпреки че няма нищо лошо в обсъждането на вербалния канал там, където съвършенството е невъзможно  (всъщност, и аз донякъде съм виновен за свръхфокусирането върху тази тема от време на време), по-голямо внимание трябва да се обърне на други, по-съществени аспекти на комуникацията.

 

Целият текст на статията е достъпен само за абонати на THExperts




800 кандидати се включиха в Деня на кариерата с Кемпински

Прегледи: Снимки:

Кандидати от цял свят се събраха отново за Деня на кариерата в  Kempinski Hotel Airport в Мюнхен на 1 март т.г., съобщиха от хотела. Всички те имаха една и съща цел: явяване на бързи интервюта със 73 генерални мениджъри от веригата, членове на управителния борд и висши мениджъри, които да ги оценят и да подпомогнат следващата крачка в кариерата им.




Традиционен Ден на кариерата предстои в Кемпински

Прегледи: Снимки:

Бързи интервюта за работа с повече от 70 генерални мениджъри и 20 висши служители

 


Страници

Събитията от А до Я - трето издание

Абонирайте се сега!

Вземете пълен достъп и ще можете да прочетете всички професионални съвети за своя хотел и заведение.Абонирай се!

Реклама

Facebook