29 Юни 2017

Вие сте тук

Статистика и проучвания



14,7% ръст на приходите от нощувки в хотелите през декември 2016

Прегледи: Снимки:

 

Приходите от нощувки са нааснали с 14,7% през декември 2016 г., достигайки  41,6 млн. лв. или  на сто повече в сравнение със същия месец на предходната година, съобщи Националният статистически институт. По-голям е ръстът на  приходи на нощувки  от чужденци - с 19,8%, при ръст на нощувки на българи - с 11,6%.




Музиката повишава оборота и създава лоялни клиенти

Прегледи: Снимки:

Това, че музиката влияе върху настроението и действието на хората, е известно от десетилетия. Не е новина и фактът, че маркетолозите използват музиката като инструмент, който да подпомага продажбите.

 

Повод за възобновяване на дискусията беше неотдавнашно решение на британската верига "Маркс и Спенсър" да спре да пуска музика във всичките си над 300 магазина за дрехи във Великобритания. Не, че веригата се отказва да влияе върху потребителското поведение на клиентите, точно обратното, купувачите не харесвали фоновата музика, излъчвана в магазините

Феноменът е открит отдавна, така че още през 30-те години американска музикална компания започва да произвежда музикални продукти, които според маркетинговите специалисти са подходящи за излъчване в търговските центрове.

 

Проучване на американската компания Милиман (Milliman) от 1982 година е установило, че времето, прекарано от потенциалните купуваи в магазина, се увеличава с 34% в онези, които са били озвучени, като продажбите също са нараствали с около една трета. Нещо повече, върху поведението на потребителите оказва влияние и видът на музиката -

бавната и спокойна мелодия стимулира клиентите да се движат по-бавно, отделяйки повече време на разглеждането и купуването на стоките.

 

Впоследствие други компании и институции също са проучвали въпроса.  Групировката Entertainment Media Research извършва две проучвания - през 2009 и 2010 година, автор на още едно е Vision Critical през 2012 году. През 2013 година за прв път проучването е обхванало и туристическия сектор, след като  компания RED по поръчка на PPL анкетира клиенти и служители на туристически компании във Великобритания. Едно от последните е пак във Великобритани, където през 2013 г. агенция DJS извършва проучване на 600 различни бизнеса.

 

По-малко известно е, че има проучвания, свързани с влиянието на музиката върху гостите на хотели, посетитеите на заведения, слушането й на работното място и пр.


Проучавене на професора по музикална психология Ейдриан Норт от Университета в Пърт, Австралия, доказва, че в ресторанти и винарни класическата музика кара клиентите харчели средно по 2 паунда повече, ако слушат "Болеро" на Равел или "Лебедово езеро" на Чайковски, вместо "Believe" на Шер или "Club Tropicana" на "Уам". Също така музиката
 се отразява и на вкусовите рецептори и възприятията на храните и напитките. Нежна и лирична музика като "Slow Breakdown" на Майкъл Брук правела виното да се усеща по-меко, а тежък и напрегнат ритъм като този в "Кармина Бурана" на Карл Орф извеждала напред ароматите и тръпчивостта му.

Още един начин по който се отразява е и на асоциативно ниво. В магазин за вина от целия свят, се оказало, че хората купуват най-вече бутилки, произведени във Франция, ако в уредбата е зареден албум на Едит Пиаф. Класическата музика се асоциира с луксозни стоки, а американското кънтри - с градинарски и строителни инструменти и материали.

 

 

Пълният текст на статията е достъпен за абонати на THExperts

 

 




Кога е най-евтино да резервираме хотел?

Прегледи: Снимки:




С 9% повече са приходите от нощувки през януари

Прегледи: Снимки:

Приходите от нощувки през януари достигат 39.4 млн. лв. или с 9% повече в сравнение с януари 2015 година, съобщи Националният статистически институт.


По-голям е ръстът на приходите от чужденци - с 10.2%, при българските туристи увеличението е - със 7.7%.




10,8% ръст на приходите в хотелите през септември

Прегледи: Снимки:




Висококатегорийните хотели са с най-висока заетост

Прегледи: Снимки:




Какво търси туристът в хотела през 2015 г.

Прегледи: Снимки:

Предпочитанията на туристите не се променят твърде бързо,  но все пак хотелиерите трябва да държат ръка върху пулса, като се информират за последните проучвания, открояващи тенденциите в туристическото търсене.

 

Безплатният интернет остава начело на изискванията на клиентите, но постепенно отстъпва позиции, показва скорошно изследване на Hotels.com. Все пак това е най-популярното удобство, от което зависи изборът на хотел, независимо дали става въпрос за бизнес или ваканционно пътуване.

 

Пълният текст на статията е достъпен за абонати на THExperts

 




Airbnb.com – голямата конкуренция

Прегледи: Снимки:




Kohl & Partner: София няма нужда от нови хотели

Прегледи: Снимки:




Хотелите в Токио са най-чисти

Прегледи: Снимки:


Страници

Събитията от А до Я - трето издание

Абонирайте се сега!

Вземете пълен достъп и ще можете да прочетете всички професионални съвети за своя хотел и заведение.Абонирай се!

Реклама

Facebook