26 Апр. 2024

Вие сте тук

Значителен спад на нарушенията на правата на потребителите в туризма

14.03.2016

Наполовина са намалели нарушенията в туризма, свързани с предоставяне на услуги в некатегоризирани обекти, с 35% по-малко са нарушенията при онлайн търговията. Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, който откри първото в България "Училище за потребители" в столичен търговски център.

 

През миналата година около милион и половина лева са постъпленията в бюджета от глоби за нарушения на правата на потребителите от търговци в областта на туризма,  виното и спиртните напитки,  тютюна и тютюневите изделия. В сумата не влизат приходите от глоби, събирани принудително от НАП, когато търговците не са изпълнили доброволно задълженията си.

С около 10% са намалели през 2015 г всички нарушения, свързани със защитата на потребителите.

 

Около половината от близо 20 000 жалби и сигнали, постъпващи в Комисията годишно, са свързани с рекламации на дефектни стоки и некачествени услуги. Оплаквания има и от нелоялни търговски практики. През миналата година Комисията е направила близо 38 000 проверки по тези жалби и сигнали, както и при нейни кампании в различни тематични области. В десет процента от случаите се установяват нарушения, като са съставени около 4000 акта, коментира Димитър Маргаритов. Установени са около 200 нелоялни търговски практики. Разгледани са били повече от 200 договора с общи условия на търговски дружества, естествени монополисти и небанкови финансови институции, като са прогласени неравноправни клаузи по тях и сега тече процес по изглаждането им.

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed