29 Март 2024

Вие сте тук

Списание

Най-големият враг на репутацията

Български

Електронните каталози – възможност за ефективен маркетинг

 

Все по-голяма част от туристическия бизнес се мести онлайн.  Преди да вземе решението си за избор на дестинация и хотел, туристът посещава средно 11 сайта, използвайки ги като източник на полезна информация.

 

И макар че в България нямаме данни за това какъв е делът на онлайн бизнеса в областта на хотелиерството, очевидно е използването на мрежата като асистент при планирането на пътуванията.

 

Електронните каталози напоследък са доста популярен инструмент за хотелиерите, които искат да промотират базата си. В същото време те явно стават популярен начин за печелене на пари, съдейки по броя на каталозите, които възникват в последно време. 

 

Хотелиерите непрекъснато биват атакувани от предложения да се включат в един или друг сайт, в един или друг каталог. Как да направят най-добър избор разказа Димо Желев,  управител на  DRS Travel.

 

Предимствата

Според Димо Желев електронният каталог има редица предимства,  но най-същественото е, че е възможно най-евтиният начин за реклама. Цената за участие в него е в пъти по-ниска, отколкото за други видове онлайн реклама, като в същото време посланието достига до значителен брой хора. По думите му, инвестиция в размер на 300 лв носи средно 1560 посещения, което е по-добър резултат, отколкото други канали.

 

 ТАЗИ СТАТИЯ E ЧАСТ ОТ БР.4/2013 Г., ЗА ДА Я ПРОЧЕТЕТЕ, ТРЯБВА ДА СТЕ АБОНАТ НА THEXPERTS.

Категории: 
ХотелиМаркетинг и продажби

Завоите на Дунав

Български

Екатерина Геловска

 

Категории: 
ТуризъмДестинации

ГОЛЕМИТЕ проблеми на МИНИбара

Български

Минибар – макси главоболие. Така изглежда отношението на хотелиерите по света към традиционната екстра в хотелската стая, предлагаща малки напитки на високи цени.

 

Спомнете си кога вие лично сте ползвали минибар в хотела? Моят последен досег с него бе в хотел в Будапеща преди броени дни. След като го отворих, установих, че е празен. Затова ще говорим за една друга случка, в Северна България. След като си „хвърлих“ багажа в стаята, веднага излязох, за да участвам в организираните за журналистите събития, така че се върнах късно вечерта. Научена от дългогодишния опит, преди лягане инспектирах съдържанието на минибара и го сравних с приложения списък. Резултатът беше липсваща бутилка вино и кенче бира. Веднага слязох до рецепция и съобщих за липсата на нощния дежурен. Това обаче не попречи на служителя следващата сутрин да поиска да платя липсващото. До проблем не се стигна. Достатъчно бе да спомена за разговора си от предишната вечер и инцидентът беше изчерпан. Питам се обаче какво би се случило, ако не си бях проверила съдържанието на минибара?

 

Не какво, а дали

Ако само преди няколко години, говорейки за минибара се фокусирахме върху най-търсените артикули, промените в търсенето и необходимостта съдържанието му да се съобрази с пола на госта, днес нещата изглеждат по съвсем различен начин.

 

ЗА ДА ПРОЧЕТЕТЕ ТАЗИ СТАТИЯ, ТРЯБВА ДА СТЕ АБОНАТ НА THExperts

 

Категории: 
ХотелиМаркетинг и продажби

Всичко е преживяване

Български

Как туристите избират хотел?

Ина Андреева

 

Съвсем наскоро международната компания Market Metrix извърши проучване, за да определи основните критерии, според които хората в цял свят избират конкретния хотел. Резултатите открояват навиците и предпочитанията на посетителите и дават възможност на хотелиерите да насочат усилията си към най-ефективните начини за привличането им.

 

Световната статистика

Местоположениетона хотела продължава да е основен критарий, който определя избора на хотела. Прословутото твърдение „Локация, локация и пак локация“  и днес не е изгубило актуалност и обикновено има голямо значение за туристите. Местоположението  е по-важно за хора, които са на възраст над 50 години и имат доход между 100 001 и 150 000 долара, предпочитат да отсядат в хотели от най-висока класа или над средната.

 

„Цена“ и „преживяване“ са следващите по значение критерии при избора на хотел. Интересно е, че важността на „впечатлението“ е нараснала през последните няколко години, докато вниманието към „местоположението“ и „цената“ остават без промяна. Не е изключено, че изискванията на гостите са се повишили на фона на все по-голямото разнообразие от хотели в най-високия ценови сегмент.

 

ЗА ДА ПРОЧЕТЕТЕ СТАТИЯТА, ТРЯБВА ДА СТЕ АБОНАТ НА THExperts

 

Категории: 
ХотелиСтатистика и проучвания

Ъпселът като изкуство

Български

СТАТИЯТА Е ЧАСТ ОТ СЪДЪРЖАНИЕТО НА БР.4/2013 Г. НА THEXPERTS

 

Категории: 
ХотелиМаркетинг и продажби

Джордж Миу: Заедно можем повече

Български

 

george-miu-radisson-blu-sofiaТой е млад, компетентен, енергичен и усмихнат. Точно както бихме искали да изглежда всеки хотелиер. И да ни посреща, разбира се. 

Той е Джордж Миу, генерален мениджър на софийския „Радисън“, който оглави хотела преди близо година. Има 21-годишен стаж в хотелиерството и е научил всичко за професията „отвътре“. Според собственотому признание е започнал като белбой и е преминал през всички стъпала  на йерархията, преди да достигне до най-високата позиция в един хотел. „Човек съм на операциите“, казва, визирайки многобройните длъжности, които е заемал и които са били свързани с оперативно управление на хотела.  При целия този опит няма как да не познава хотела из основи и да не знае какво трябва да очаква от всеки служител.

 

Идването му в България и в столичния „Радисън“ съвпада по време с промяната на собствеността на хотела.  С новия собственик идват и амбициозните планове, подплатени с инвестиции, затова реновирането  тръгва с бързи темпове.  Първо се променя  фоайето, след това напълно се преобразява и ресторантът. От един месец е стартирало обновяването и на конферентния блок на хотела, който  според  Джордж Миу ще бъде завършен най-късно до края на лятото. Предвижданията са за разширяване и модернизиране на бална зала „Александър“, както и на някои от малките конферентни зали.  Голямата новина е, че се планира и разширяване на хотелската база, но как точно, ще стане известно съвсем скоро, обещава генералният мениджър на „Радисън“.

 

Още от есента  хотелът отново ще се включи в надпреварата за конферентни събития. Като добавим факта, че ще бъде въведена и новата концепция на Radisson Blu, стартирала през миналата година в хотелите на бранда и озаглавена „Experience Meetings“, можем да предположим, че събитията ще са истинско преживяване.

 

Събитието като преживяване в пет стъпки

Концепцията предлага иновативен подход към основните елементи на деловите срещи и мероприятията

 

ЗА ДА ПРОЧЕТЕТЕ СТАТИЯТА, ТРЯБВА ДА СТЕ АБОНАТ НА THExperts

 

Категории: 
ХотелиМениджмънт

Азия е във фокуса на вниманието

Български

СТАТИЯТА Е ЧАСТ ОТ СЪДЪРЖАНИЕТО НА БР.4/2013 г. НА THEXPERTS

 

Ако в близкото минало европейците бяха традиционно сред най-много пътуващите нации в света, нещата вече се променят. Центърът на изходящия туризъм постепенно се измества от Европа към Азия. А това означава, че в близките години най-перспективните изходящи туристически пазари ще са Китай, Индия и други държави от азиатския континент. Тази тенденция е валидна за цяла Европа, смята изпълнителният директор на Световната туристическа организация към ООН (UNWTO) Золтан Шомоги.

«Ние  прогнозираме, че центровете за привличане на туристи ще се изместят на изток. Днес Европа приема 51% от световния входящ туризъм, а Азия – 25%. Към 2030 г. делът на Европа ще намалее до 40%, а на Азия ще достигне 37% или с други думи те почти ще се изравнят.  Същото е характерно и за входящия туризъм. Китай, Индия и други азиатски държави се превръщат във все по-важни пазари, а към 2030 г. значението им ще нарасне още повече. Затова напомняме на всички туристически ведомства, че ако искат да привличат повече туристи, това ще са най-вече туристи от Азия.“

 По думите му туристическият пазар бързо се променя. Към 2030 г. ще се появят нови големи групи туристи. Населението застарява, нараства делът на пенсионерите, които се нуждаят от специални продукти. Друг важен сегмент е младежта. Това са хора, които ще харчат все повече средства за пътувания и почивка. Има още една голяма група – около 1,2 млрд души с ограничени физически възможности. Да им се предложи привлекателен продукт е голямо предизвикателство за всяка страна и всеки туроператор в бъдеще, смята той.

Според прогнози на  UNWTO 2013 година трябва да стане не по-малко успешна за световния международен туризъм от 2012 г., когато за пръв път в световната история броят на туристите надхвърли 1 млрд души. Очакванията са за ръст от 3-4% през тази година. Запазва се и прогнозата, че до 2030 г. броят на международните пътувания в световен мащаб ще достигне 1,8 млрд души, което означава 5 млн пътувания дневно. Ако хвърлим поглед в още по-далечното бъдеще, ще видим, че през 2050 г. ежедневно ще се извършват 25 млн пътувания на ден.

 

Хотелиерите са на ход 

 

ЗА ДА ПРОЧЕТЕТЕ ТАЗИ СТАТИЯ, ТРЯБВА ДА СТЕ АБОНАТ НА THEXPERTS

 

Категории: 
ТуризъмДестинации

В началото на сезона

Български

 

Или как да създадем офис в облаците

 

Категории: 
Оборудване

За безоблачен бизнес

Български

(Интервюто е част от темата на бр.4/2013 г. "В облаците")

 

Категории: 
Оборудване

Бели облаци или черни дупки

Български

Екип THExperts

 

(Статията е част от темата на бр.4/2013 г. "В облаците")

 

Пазарът на «облачните»  технологии в света е огромен. По данни на  Deloitte през 2008 г . този бизнес е донесъл $55 млрд. приходи, а две години по-късно обемът вече е $70 млрд. Към края на 2012 г. по оценка на компания Gartner, Inc. Business process services ръстът в сравнение с предходната година е 19,6%, а общият обем на сделките е $109 млрд.

 

Технологията вече е добре позната и в корпоративния, и в обществения сектор. В САЩ например  тя има държавна подкрепа и се използва от конгреса и администрацията на президента на САЩ.

 

Според проучване на Европейския център за изследване на икономическата политика, ако държавите от ЕС активно внедряват облачните технологии, страните-членки само за пет години могат да икономисат 760 млрд евро и да открият 2,4 млн нови работни места.

 

В туризма тази технология прави едва първите си плахи стъпки, но експертите са убедени, че те ще навлязат бързо поради неоспоримите си предимства.

 

Сгъстяват ли се облаците

Естествено е към всяка нова технология да съществува известно недоверие. То бързо ще се разсее, убеден е Антъни Лий, управляващ партньор в at Fladgate LLP. В интервю за списание Hospitality Technologies той пояснява, че облачните технологии  ( от англ. cloud computing) означават дистанционно използване на  сървър, на който се съхраняват софтуер и данни, достъп до които се осигурява през инстернет или друга мрежа за данни (така наречения облак).

От гледна точка на отделите, свързани с обслужване на клиента в хотела, индустрията на гостоприемството вече използва подобни технологии, при това отдавна. Експертът дава за пример GDS системите (такива като Галилео и Амадеус), които се използват за резервиране на стаи от много години. Подобен е случаят и с онлайн резервационните системи, както и появилите се в последно време уеб-базирани системи, които също са форми на облачните технологии в този сектор.

Останалите служби в хотела също използват разновидност на облачните технологии, за да контролират запасите, управляват финансите и пр. Вече има компании, които предлагат на аутсорсинг различни услуги, в това число и базирани в облаците системи за контрол на складовите наличности.

Според Лий без значение къде e базирана  IT  инфраструктурата, съществуват рискове за сигурността, които не бива да бъдат пренебрегвани. Първият и най-важен е, че сървърите, които съхраняват данни на много компании, могат да бъдат подложени на хакерски атаки. Но това може да се случи навсякъде, а не само в облаците. Затова трябва да се убедим, че компанията, която ни предлага услугите, използва най-съвременни технологии и е в състояние да обезпечи сигурност на данните ни. Това, което трябва да направим, е да се убедим, че са взети всички предпазни мерки.

Според Лий най-често се използва следният модел за „облаци“:

Сървър

Инфраструктура

Платформа

Приложение

Клиент

 

 ЗА ДА ПРОЧЕТЕТЕ ТАЗИ СТАТИЯ, ТРЯБВА ДА СТЕ АБОНАТ НА THEXPERTS

 

Категории: 
Оборудване

Страници

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed