До края на 2012 г. Една трета от туристите в световен мащаб ще купуват туристическите пътувания онлайн, показва ново проучване на PhoCusWright. Онлайн продажбите на ваканционни и бизнес пътувания ще нараснат два пъти и ще надхвърлят US$313 милиарда. Проучването разглежда четири основни региона – Европа, САЩ, Азиатско-тихоокеанският регион и Латинска Америка, в които туристическата индустрия продължава да се възстановява след рецесията от 2009 г.
Според прогнозата на компанията ръстът в туризма ще е с 6% през 2011 г. и с още толкова през 2012 г. , което ще позволи на пазара да се възстанови след претърпените загуби.
САЩ и Европа генерират три четвърти от онлайн продажбите в световен мащаб, но само две трети от общите продажби в туризма.