Деловият туризъм на вътрешния пазар ще се развива по-активно от международния през следващите пет години. Такава е прогнозата на авторите на доклад на Euromonitor International, който изследва тенденциите в деловите пътувания до 2017 г.
Тенденцията е свързана с факта, че компаниите предпочитат по-комфортни пътувания в собствения си регион. Като допълнение пътуванията на по-кратки разстояния позволяват да се намалят разходите, пояснява анализаторът Тахийя Джурдин. Според нея очакванията са корпорациите да се стремят да спестят от разходите за пътувания и служителите им ще пътуват по-малко в чужбина. Това обаче не се отнася към пътуванията до ключови развиващи се пазари.
Според прогнозата на Euromonitor най-високи ще са темповете на ръст на корпоративните пътувания на вътрешния пазар в Азиатско-Тихоокеанския регион, а най-голям брой бизнес туристи към 2017 г. ще посрещне Индия.
Ръстът на глобалния пазар на деловите пътешествия вероятно ще се стабилизира на равнище около 4% годишно, се посочва в доклада.
Западна Европа остава най-големият пазар за бизнес пътувания в света. Делът й е 37% от всички международни пристигания. На второ място е Азиатско-Тихоокеанският регион (29% от пазара) и към 2017 г. той едва ли ще успее да изпревари Европа по обем на бизнес пътуванията.