02 Май 2024

Вие сте тук

Как електронната търговия влияе на туристическата индустрия?

27.02.2023

 

Индустрията на хотелиерството отдавна е осъзнала, че електронната търговия е мощен инструмент за изграждане на бизнес. Тази индустрия не само има корпоративни уебсайтове, но и адаптира дейността си към световните интернет тенденции.

 

Много индустрии днес използват технологии за създаване на устойчиви бизнес отношения. Разбира се, туризмът не е изключение, тъй като  също се възползва от модерните технологични разработки. По-специално, той използва електронната търговия като средство за увеличаване на продажбите, услугите, привличане на повече нови клиенти, но също така и за активиране на потребителската реклама.

 

Как е свързана електронната търговия с туризма?

По принцип понятието електронна търговия в туризма се определя като процес на организиране на продажбата на туристически продукт или отделна туристическа услуга чрез използване на информационни и комуникационни технологии. В модела B2C този процес включва транзакциите между потребителя и туристическата организация, докато в B2B – тези, които се извършват между бизнеса (от доставки, продажби, плащания, сетълменти и др.).

 

Защо един бизнес трябва да използва електронната търговия днес?

Използването на електронната търговия има различни предимства за бизнеса:

  • Повишава ефективността на управление на бизнес процесите

• Намалява производствените разходи

• Позволява на бизнеса да работи 24/7

• Улеснява интерактивната комуникация с клиентите

• Позволява незабавно плащане

 

Какви са предимствата на електронната търговия за туристическата индустрия?

В същото време електронната търговия дава възможност на компаниите да представят услугите си, но и да извършват продажби директно на клиентите без помощта на посредник. По този начин, благодарение на електронната търговия, традиционните методологии за продажба на туристическите агенции вече са заменени от по-лесно и по-бързо предоставяне на услуги, като например резервиране на билет или планиране на ваканция чрез уебсайтове, имейли и социални медии.

Осигурява се и по-бърза доставка на гореспоменатите услуги.  

 

1. Персонализирано обслужване на клиенти

 

Съвременните технологии превърнаха електронната търговия в един от основните канали за продажба, допълвайки традиционната жива комуникация с клиентите и разширявайки възможностите за персонално обслужване от разстояние. Онлайн продажбите предоставят на марките много важни данни за по-нататъшно взаимодействие, като например пол и покупателно поведение на потребителя.

 

По този начин един туристически бизнес може да предоставя персонализирани услуги на своите клиенти въз основа на техните лични предпочитания. Тази стратегия увеличава ангажираността на потребителите и увеличава максимално вероятността посетител да се превърне в купувач.

 

  1. Повишена разпознаваемост на марката в национален и международен мащаб

 

С напредването на технологиите възможностите за растеж на бизнеса нарастват. Ето защо хотелиерите се опитват да използват възможно най-много инструменти, за да подобрят информираността за марката си в страната и в чужбина.

 

Колкото повече хора научават за дадена марка, толкова по-вероятно е клиентите скоро да се заинтересуват от услугите, които предлага.

 

Следователно предприятията трябва непрекъснато да подобряват своите услуги поради конкуренцията и да проучват нуждите на потребителите, за да станат тези, които в крайна сметка ще ги задоволят.

 

Така че те могат да привлекат клиенти, например, чрез:

• публикуване на ключова информация за марката в блог на уебсайт или социални медии.

• Изпращане на имейли (бюлетини) с оферти, които са изгодни за клиентите от гледна точка на техните предпочитания и история на гледане.

 

3. Насърчава използването на технология за VR и дигитални обиколки в индустрията на хотелиерството

Технологията за виртуална реалност (VR) съществува от доста време в хотелиерската индустрия. Например „виртуална“ обиколка на техните съоръжения и пространства наскоро беше разширена и за хотелските единици у нас, стимулирайки интереса на потенциалните посетители и улеснявайки избора на дестинация.

 

Напоследък, дори в областта на туризма, дигиталната персонализирана обиколка беше въведена до места, недостъпни за широката публика и културно неизползвани места, които много хора естествено не могат да посетят през живота си. Този вид обиколка с екскурзовод, достъпна за смарт устройства, предлагаща автоматично разказване и 3D представяне на местоположения, дава достатъчно информация на заинтересованите и подчертава дестинации с богата културна стойност и красота.

 

4. Подобрява достъпа на клиентите до информация

 

За потребителите електронният туризъм осигурява лесен и бърз достъп до туристически продукти и услуги. Клиентите вече могат по всяко време да търсят подходяща и подробна информация за всичко, свързано с дестинацията, в рамките на секунди, което спестява време и усилия.

 

Защо е важно да се направи интеграцията на ERP с електронната търговия за туристическата индустрия?

Интегрирането на ERP с електронната търговия за туристическата индустрия вече е необходимост, а не пожелание. Тя е от решаващо значение за всеки туристически бизнес, който иска да остане конкурентоспособен, защото елиминира възможността за човешки грешки и пропуски, предоставя данните за наличност в реално време, улеснява оценката на търсенето на туристически продукти въз основа на демографските данни  и води до значително по-ниски разходи. За да управлявате добре своя туристически бизнес, е нужно внимателно да проверите наличните ERP решения на пазара, преди да ги внедрите във вашата платформа за електронна търговия. Една от добрите опции на българския пазар са решенията на SoftOne.

 

Заключение

Бързото развитие на технологиите и комуникациите в съвременното общество допринася за растежа на хотелиерската индустрия, като световната мрежа направи електронната търговия по-достъпна за всеки бизнес.

 

Постепенно имиджът и приложенията на електронната търговия в сферата на туризма се променят, именно поради изобилието от налични дестинации. Туристическият продукт се популяризира в международен план, докато сега се вижда бърз растеж на електронните продажби, който вероятно ще продължи и в бъдеще.

 

Материалът е подготвен от V+O BULGARIA

 

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed