Какви са целите на новия туристически форум, чието първо издание се проведе тази седмица в София, какви са очакванията и перспективите - за всичко това говори Байко Байков, представител на консорциума-организатор на проявата и председател на Българската асоциация на туроператорите и турагентите.
Каква е идеята за провеждането на "Go2Balkans" - първия в България B2B туристически форум за страните от Балканския регион?
Идеята е да се консолидират усилията на туристическите общности от ядрото балкански държави - Македония, България и Сърбия. Целта ни е да представим по подходящ начин изключителното природно и културно разнообразие на Балканите, и да разработим пакети, комбиниращи няколко държави. Консорциумът "Go2Balkans" ще се стреми този продукт да достигне до повече пазари.
Изложителите и участниците в "Go2Balkans" са от 10 страни от Балканите плюс Германия, Италия, Великобритания, Мароко, Индия. Това е и основната ни цел - да привлечем повече туроператори от далечни дестинации. Затова вече създадохме консорциум, в който се включиха общо 8 туроператора, членове на Асоциациите на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА). Поканата бе отправена до всички, така че всеки можеше да прецени дали има интерес да се включи.
Върху какви продукти и пазари ще се фокусирате?
Преди всичко, предлагаме продукт, различен от масовите морски рекреативни пътувания, който комбинира посещение на няколко балкански държави.
Предназначен е основно за далечните пазари - Северна Америка, Скандинавските страни, Китай, Индия, Бразилия, Аржентина. Подобни продукти вече се предлагат от отделни туроператони, но идеята ни е да интензифицираме предлагането и да намерим сериозно търсене. Сложността на азиатските пазари например е, че те се стремят в рамките на една седмица да посетят колкото може повече страни и да се запознаят с различни култури. Тяхното мото буквално е "Всеки ден нова страна". Нашата цел пък е да накараме тези туристи да останат повече от един ден в България.
Каква е ползата на България да се рекламира в пакет със съседните държави?
Това е една от печелившите формули, защото можем да използваме ползата от рекламните кампании на съседните страни - най-вече на Гърция и Турция, но също и на Румъния, Сърбия и Македония. При такова съвместно представен продуктът изглежда много по-разнообразен и привлекателен. Можем да се възползваме и от факта, че Белград се стреми да се превърне в хъб на Балканите и амбициите му са подплатени от сътрудничеството с авиокомпания Етихад.