22 Ноем. 2017

Вие сте тук

Eнергоспестяването не създава дискомфорт у госта, показва проучване на Cornell University

Ако енергоспестяващите мерки в хотела са добре обмислени и са въведени внимателно и разумно, те няма да развалят впечатлението на гостите от престоя им. Това се посочва в проучване на Cornell University, спонсорирано от Philips.

Проучването е осъществено в четиризвездния Statler Hote, който се използва като база за обучение и своеобразна лаборатория на Училището по хотелска администрация към университета.

По време на проучването флуоресцентните крушки в баните са били заменени със светодиодни и са използвани четири различни нива на мощност за LCD телевизионните приемници, казва ръкоодителят на проекта доц. Алекс Зюскинд.

Проучено е мнението на 192 гости на хотела. На всеки от тях е зададена серия от въпроси за оборудването на стаите, включително за осветлението и телевизионните приемници. Ако гостът изобщо е забелязвал промяната, обикновено й давал позитивна оценка. Изглежда, че за тях е без особено значение какъв е видът на лампите в баните и хотелските стаи, пояснява той.

Експериментът не е установил разлика в степента на удовлетворението на гостите преди и след взетите мерки за енергоспестяване, констатират авторите му. В същото време те са изчислили, че хотелът е спестил 6000 долара само от използване на най-ниско ниво на мощност за телевизорите в 150-те стаи на хотела.

Установихме и други интересни неща, които може да изненадат мнозина, казва и вторият ръководител на проучването Роит Верма, който същевременно е и изпълнителен директор на CHR. „Попитахме гостите дали смятат за приемливо да плащат повече за стаи с енергоспестяващи елементи и 45% отговориха положително, въпреки че не посочиха конкретни цифри. В същото време установихме, че гостите не биха избрали определен хотел само заради привържеността му към устойчивото развитие“, подчертава той.

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed