21 Ноем. 2017

Вие сте тук

Седем основни тенденции в хотелиерския бизнес през 2016

Единство на противоположностите, поляризиране на вкусовете, съчетаване на несъчетаемото – така с две думи можем да обобщим какви са очакваните тенденции в областта на хотелиерството през 2016 г. Разкош и екологична простота, високи технологии и медитиране, луксозни ресторанти и преобразяване на клубове в хотели – колкото и да звучи противоречиво, стремежът навсякъде е да се осигури максимален комфорт на госта, независимо дали се използват модерните технологии или традициите на миналото.

 

 

Всички тенденции обобщи наскоро британският The Telegraph.

 


1. Звезди Мишлен вместо собствени ресторанти.

Сътрудничеството на луксозните хотели с ресторанти, отличени със звезди Мишлен, отдавна не е новина, а общоприета тенденция в хотелиерството. През 2016 г. се очаква тя да продължи и все повече хотелиери да се отказват от поддържането на собствено завесение в полза на аутсорсинга чрез привличане на звездни шефове и ресторантски брандове.

 

След като Рене Реджепи отвори своя ресторант Noma в Mandarin Oriental Tokyo, хотелите започнаха да се надпреварват да канят световно известни топ-готвачи. Например, Алберт Адриа от испанския El Bulli ще твори концептуални обеди в хотеле Café Royal в Лондон, а Грант Ашатц, създател на чикагския Alinea,  ще се нагърби с отговорността за храненето на гостите в новия Faena Hotel Miami Beach.

 

В дубайския Palazzo Versace през януари се открива ресторант Enigma, където "мишленовски" топ-готвачи  ще се сменят на ротационен принцип всеки три месеца.  В същото време лондонският Town Hall Hotel вече е подготвил списъка на най-добрите бармани в света, които ще покани на работа в хотелския бар  Peg + Patriot, доразвивайки успеха на формулата си  bed & beverage.

 


2. Хотелите поумняват.

 

Едно от нещата, с които ще се запомни миналата година, е откриването в Япония  на първия напълно роботизиран хотел в света. Едва ли тази тенденция ще стане водеща, но няма никакво съмнение, че през 2016 г. хотелите ще продължат да внедряват високотехнологични нововъведения за по-голямо удобство на гостите и повишаване на ефективността на персонала.

 Като пример може да се посочи Arrive Hotel в Палм Спрингс, собственост на един от създателите на Facebook, милионера Езра Калахан. В хотелските стаи няма да откриете жични телефони, вместо това всяка услуга в хотела, включително паркиране на автомобила, може да се поръча през SMS. А като  развлечение на клиентите се предлагат онлайн сервизи Netflix и Apple TV.

 

Една от основните тенденции на 2016 г. ще бъде и по-мощният безжичен интернет. В тази връзка може да се посочи Best Western, първата хотелска верига, предложила на гостите безплатенWi-Fi. Същата верига излиза начело на отрасъла с друга технология -  Li-Fi. Доскоро фантастика, тя позволява да се предава цифров 5g-сигнал с помощта на специални светодиоди и осигурява скорост  до 100 Мбита в секунда.

 


3. Година на дворците

Технологичните иновации обаче съвсем не са единственото, на което ще заложи през годината хотелиерската индустрия. Клиетите с по-консервативни вкусове ще се радват да научат, че през годината отново ще отворят врати няколко прочути исторически хотела и, в частност, Ritz Paris, който ще бъде отново открит през март.

 

Реновирането му отне повече от три години и струва на собствениците €200 млн. Резултатът са напълно променени стаи и апартаменти, нов шеф-готвач и първият в света СПА център на Chanel.

 

На подобна реконструкция бе подложен още един парижки хотел-дворец -Hôtel de Crillon,  който също отново ще бъде отворен за посетители.

 

А The Ritz London ще отбележи тази година своята 110-годишнина.

 


4. Продължават поглъщанията и сливанията

В края на миналата година бе обявено сливането на Marriott и Starwood, което всъщност означава, че бе създаден най-големият хотелски холдинг в света.  Новата група включва многобройни брандове с различна насоченост и разполага с над 1,1 млн хотелски стаи и апартаменти в цял свят.

 

Но процесът, свързан с продажби, поглъщания и сливания в хотелиерската индустрия, ще продължи и занапред. В най-близко бъдеще компанията Accor Hotels, която е собственик както на бюджетни брандове като M Gallery, Mama Shelter, така и на скъпи хотели като   Sofitel и Pullman обединява усилията си с Luxury Group FRHI Holding, в чиено портфолио влизат Fairmont, Raffles и Swisshotel.

 

Освен това преди броени дни Morgans Hotel обяви, че продава два от най-големите си хотели – нюйоркският Hudson и Delano в Маями.

 


5. Фитнес и уелнес – за тялото и душата

Курсовете по йога и разнообразните спа салони отдавна не са новина за клиентите. Въпреки това с всяка година хотелиерите отделят все повече внимание на здравето и красотата на гостите си. Навлизат и утвърждават присъствието си премиум фитнес брандове. Един от тях - Equinox, обяви, че открива в Ню Йорк хотел, който ще се фокусира върху туристи, които предпочитат здравословния начин на живот. Освен класическо настаняване и стандартни хотелски услуги гостите ще намерят тук фитнес с площ 5 500 кв. м, открит и закрит басейни.

 

Особеност на новия сезон ще бъдат спа процедури, насочени към ментално оздравяване. В Mandarin Oriental например вече организират така наречената тиха нощ (Silent Night), по време на която всички хотели и курорти на веригата ще се превръщат в пространства за медитация, помагайки на гостите си да се избавят от „излишни“ мисли.

 

Към тази тенденция се присъедини и лондонският Café Royal, който е наел майстор по рейки и когнитивен треньор.

 


6. Повече внимание към екологията

Отдавна са отминали времената, когато един хотел можеше гордо да се нарече „екологичен“ само защото хавлиените кърпи се използвата повторно, а лампите се включват и изключват автоматично. Оттогава стандартите в тази област станаха значително по-строги. Например, в края на миналата година 16 ню-йоркски хотела са поели ангажимента да намалят парниковите емисии с 30% през следващото десетилетие.

 

Първият от тях, 1 Hotel Central Park, вече започна да приобщава и гостите си към идеята – в баните се появиха пясъчни часовници, които след 5 минути ще им напомням, ще това време е напълно достатъчно за един душ и не бива да прахосват водата.

 


7. Ексклузивност – новият лукс

Какво може да е по-луксозно от легендарните, затворени за простосмъртните клубове, преобразувани като хотели? Точно затова през 2015 г. два парижки нощни клуба - Les Bains и Le Montana, бяха преобразувани в бутикови хотели с 10 и 6 стаи. Историята им започва през 50-те години като места за срещи на световния бохемски елит, а днес вече садостъпни за по-широка аудитория, без да са загубили своя чар и стил.

 

Тенденцията не подмина и Лондон, където през миналата година бяха превърнати в хотели прочутите клубове Arts Club и The Hotels Club, а през тази година ще отвори врати за гости The Devonshire Square Arms members’ club in Mayfair. След  приключване на реконструкцията туристите, любители на ексклузивното, ще имат на разположение 68 просторни стаи и апартаменти.

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed