26 Апр. 2024

Вие сте тук

Руснаци и китайци предпочитат да плащат кеш

23.06.2010

THExperts 

Повече от две трети от разходите на туристите се падат върху наземни услуги. Това показват резултати от проучване на един от най-големите туристически конгломерати в света Travelport. Те опровергават мита, че стойността на самолетните билети е основен разход за пътешествениците.

В проучването са включени над 13 хиляди туристи от12 държави. То е осъществено от независимата The Futures Company, която изследва основните поведенчески тенденции на туристите.

Най-любопитни в проучването се оказаха данните за навиците на китайските туристи, които в последно време получиха възможност да пътуват по цял свят. Бизнес-туристите от Китай ценят най-много възможността да резервират предварително определено място в самолета, храната, която ще им бъде сервирана на борда, и ускорен чек-ин и проверки за сигурност на летището.

"Получените данни свидетелстват, че китайските туристи предпочитат предварително да обмислят маршрута и да резервират почивката си. Около 40% от тях предпочитат веднага да резервират хотела, да платят застраховката, да осигурят трансфера и да си купят билети за различни събития и атракции”, казва генералният директор и президент на Travelport Limited Джеф Кларк (Jeff Clarke). Те по-често от останалите туристи използват социалните мрежи за планиране на деловите си пътувания.

На второ и трето място по същия показател са жителите на Индия и Хонконг.

Точно обратна тенденция демонстрират туристите от Великобритания и САЩ, които практически никога не се консултират със социалните мрежи по отношение на пътуванията си.

Китай е на трето място в проучването по отношение на използване на социалните мрежи за организиране на ваканционни пътувания. Освен това резултатите показват, че над половината от участниците в анкетата препоръчват на сънародниците си определен маршрут и публикуват в интернет илюстрации на пътешествията си.

Близо половината – 46% от китайските туристи плащат кеш за всички услуги, които получават по време на пътуване. По този показател те са на второ място, отстъпвайки лидерската позиция на туристите от Русия. Последните се доверяват на монетарните разплащания в 72% от случаите.

Около една трета от китайците плащат с кредитни карти, което е два пъти по-малко, отколкото в САЩ /65%/. Още по-рядко се използват дебитни карти, като едва 1% от китайските туристи ги използват при пътуванията си, докато британците ги използват като платежно средство в 40% от случаите.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed