27 Апр. 2024

Вие сте тук

Пишете или комуникирате?

14.10.2010

Екатерина Геловска

Наскоро си говорихме с един собственик на хотел, изпълняващ по съвместителство и длъжността генерален мениджър, за новите тенденции в комуникирането с гостите и персонала. Похвали ми се, че сайтът на хотела е изработен от професионалисти и че същата компания е направила изключителен профил във Facebook, където комуникират с гостите си “правилно”. Разбира се, веднага влязох и в сайта на хотела, и в профила, и какво да видя? Ами, същото, което виждам във всички останали профили и повечето сайтове – непрофесионален и неумел опит да се отличи от останалите. Исках да му се обадя и да му кажа, че направеното няма нищо общо с онова, което трябва да види гостът. После размислих – какъв е смисълът, след като вече е дал луди пари за тази “изключителност”.

Текстовото съдържание не е по-маловажно от снимките. Често менисжърите на хотели си мислят, че е важно само да изчистят от текста правописните грешки и да сложат максимален брой думички, които ще изведат сайта напред в търсачките. Последното, безусловно, има първостепенна важност, но след като веднъж бъдещият гост е намерил лесно сайта ви, онова, което види и прочете на него, трябва да го подтикне към следваща стъпка.

За онези, които се замислят дали да не променят текстовете в сайта и да използват социалните мрежи и медии, може би ще е полезно да прочетат моите съвети и да избегнат някои от най-често правените грешки.   

  • 1. “Хотелът предлага уютни стаи и апартаменти и отлично обслужване” или “Хотел Х предлага пълна гама от услуги и удоволствия, които да ви осигурят едно запомнящо се пътуване”. Звучи познато, неясно и изтъркано, нали? И най-важното - не казва нищо за хотела, защото това са фрази, които могат да се прикачат към всеки хотел във вашия град, регион, България, Европа – трябва ли да продължаваме? Не предизвиква никакви образи в нашето въображение и никакво желание да посетим хотел, който очевидно е заложил напълно на стереотипите.
  • Информацията трябва да е персонализирана и да е предназначена за типа гости, който очаквате. Ето един добър пример за представяне на хотела: “Специално внимание е обърнато на шумоизолацията на помещенията. Вашето спокойствие няма да бъде нарушавано от шумни съседи или от движението на камериерски колички”.
  • 2. “Нашият СПА център ще задоволи и най-взискателния клиент и ще допринесе за възстановяването на тялото и духа”. Думи, думи, думи. Колкото и да звучат красиво, не дават представа какво точно предлага СПА центърът – какъв е стилът, декорът, какво предлага и какви асоциации и усещания предизвиква. Фокусирайте се върху онова, което отличава най-много вашето СПА от всички останали и кое е присъщо само на вас. Нека гостите да се изпълнят предварително с очакване.
  • 3. Забелязвате ли, че в бългалрските хотели има все повече семейства с деца на всякаква възраст – от няколкомесечни бебета до капризни и недоволни от перспективата за семеен уикенд тийнейджъри? Ако искате почивката да е незабравима, а не досадна за гостите ви, трябва да се погрижите за доброто прекарване на всички. Много хотелиери вече са разбрали това и предлагат адекватни услуги. Но как ги рекламират? “За семействата с деца хотелът предлага детегледачка” и “Супер яка анимация, детска дискотека, семейни игри, детски воден кът. Можете да се забавлявате, без да се притеснявате за рожбата си. Децата са приоритет за нас!” – ето две представяния на една и съща услуга. Преценете кое от тях е по-подходящо за вас.
  • 4. “Местоположението на хотела дава разнообразни възможности за приятно прекарване на почивните дни.” Дори и да отговаря на истината, подобно изречение не дава никаква представа какво в действителност може да се върши в хотела и региона, където е разположен. Бъдете по-конкретни и направете така, че предложенията ви да звучат атрактивно.
  • 5. "Ски походи. Снегоходки. Снежни забавления. Релакс. Огън в камината. Чаша греяно вино”. Веднага става ясно, че говорим за зимен курорт, който предлага нещо повече от ски писти. Личи си стремежът на автора към кратки описания, защото всички знаят, че дългите и претрупани изречения просто се пропускат. Все пак добавянето на няколко глагола ще повиши експресията.
  • 6. Ако не забравяте, че пишете текстовете си не само за търсачките, но и за бъдещите си гости, едва ли ще публикувате на уебсайта си подобен текст: “Добре дошли в курорта Х. В хотел Y, разположен в сърцето на Х, ще намерите с нищо не сравнимо преживяване, което няма да ви предложи никой друт хотел в курорта Х и неговите околности”. Очевидно е, че след толкова много повторения на името на курорта, хотелът ви ще бъде открит от всеки, който иска да прекара там почивката си. Но това е само първата част от задачата – да ви открият. Следващата, и не по-маловажната, е да прочетат текста и да намерят нещо, което ги интересува. Третата – и решаваща! – е първите две стъпки да доведат до третата – реална резервация.

 

Научете се да комуникирате правилно!

Или намерете професионалисти, които ще го направят вместо вас

Доброто съдържание на уебсайта е нещо повече от информация или четиво за посетителя. С него можете да впечатлите както читателите, така и търсачките. THExperts.bg може да ви предостави екип от опитни автори и експерти, които ще създадат балансирано съдържание, удовлетворяващо всички ваши цели.  

Сайтът ви ще отправя послания, които ще привличат посетители и ще ги превръща във ваши гости. И всичко това ще е направено единствено и специално за вашия сайт, без да е копирано или откраднато от конкуренцията. Нашият екип има опит в журналистиката, ПР, рекламата, връзките с обществеността, промоционалния маркетинг и пр. 

Можем да ви осигурим следните услуги:

  • Съдържание на уебсайта – базово и осъвременяващо се периодично
  • SEO съдържание
  • Блогове
  • Нюзлетъри, бюлетини
  • Авторски статии
  • Промоционални статии

Онлайн или офлайн, нашият екип ще помогне да създадете ефективни комуникации, които ще ви помогнат да реализирате целите си.

Ако искате да получите повече информация, можете да позвъните на 0898 520242 или да ни пишете на info@thexperts.bg

 

ц
New layer...
New layer...
New layer...
New layer...

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed