22 Ноем. 2017

Вие сте тук

Лукс ли е хубавата баня в българските хотели


 

Само 20% от българските хотели имат вани в стаите си

 

  Само един от пет български хотела оборудва всички свои стаи с вани. Това са предимно висок клас бизнес хотели, като при 87% от петзвездните хотели всички бани са оборудвани с вани. При 22% от хотелите с вани са оборудвани само луксозните стаи и апартаментите. Почти четвърт от българските хотели не поддържат нито една стая с вана, като преобладаващо сред тях са летни ваканционни и хотели с три звезди. Това сочат резултати от национално количествено изследване сред хотели, проведено от „Идеал Стандарт – Видима” АД, което изследва състояние и нагласи за реновация на санитарно оборудване за бани на българските хотели.

 

Според резултатите от изследването близо три четвърти от българските хотелиери не планират да подменят санитарното оборудване в баните през 2012г. Над 30% от хотелите не са подменяли санитарното оборудване в баните от построяването си, 12% от запитаните извършват подмяна на санитарно оборудване в баните на всеки 1-2 години и само около 8% от запитаните посочват, че постоянно извършват частична подмяна на санитарното оборудване за баня.


 

„Лукс ли е хубава баня в българските хотели? Добре оборудваната и уютна баня е важна част от имиджа на всеки хотел, която пряко влияе върху удовлетвореността на гостите им. Днес посетителите в хотелите имат високи изисквания по отношение на баните, които надхвърлят законовите изисквания за категоризиране и оценяване на хотелите. Първото, което правят гостите, влизайки в хотелската стая, е да погледнат санитарното помещение. Те очакват банята да е място, което им гарантира спокойствие и осигурява условия за релакс, уединение, размисъл и удоволствие. Банята трябва да е чисто и атрактивно кътче, от което да останат възхитени”, казва Христо Караиванов, директор маркетинг и продажби на „Идеал Стандарт – Видима”АД. „Клиентите изискват все повече срещу парите си, а банята е една от най-значимите зони, определящи дали ще останат доволни от посещението си и ще се върнат отново. Това е често пренебрегвао факт, но една сравнително малка инвестиция в модернизиране на баните в хотела носи висока възвръщаемост от удовлетворени клиенти”, допълва той.


Потребителите отдават голямо значение на банята в своето ежедневие и я използват както за все повече рутинни хигиенни дейности, така и като стая за красота, игра, отмора и интимни моменти. Припомняме, че според резултатите от общоевропейско потребителско проучване, проведено в началото на 2011г. от Идеал Стандарт Интернешънъл, банята играе ключова роля и се е превърнала в съкровено, лично пространство, където хората намират необходимите условия и се отдават на разнообразни дейности. На въпроса „Защо в банята?” най-често срещаните отговори сред запитаните са уединението, наличието на необходимите продукти и оборудване, наличността на вода, тихата обстановка.

 

Голяма част от хотелите в България са построени след 1990 година, и то предимно в периода 2001-2005г. – около 39% и след 2006г. - почти 30%, показват резултатите от изследването. Над една трета от разгледаните хотели не са подменяли никога оборудването си за баня, като основен дял сред тях имат петзвездните, основната част от които са построени в последните години и качеството е бил основен критерий за избор на доставчик на санитарно оборудване за бани. Значителен е и делът на тези, които в близките години, между 2006-2009 са ремонтирали своето оборудване, като тук попадат всякакви обекти – независимо от категорията или типа хотел.

 

Според резултатите от изследването познаваемостта и имиджът на марките Vidima и Ideal Standard изпреварват категорично всички останали марки, предлагащи обзавеждане за баня в България (с общо над 60%). Националното количествено изследване сред българските хотели «Нагласи за подмяна на санитарното оборудване в банята» е проведено на база предварително изготвена квота от 300 хотела в цялата страна – както в градове, така и в курорти. Квотата е формирана по брой звезди и тип на хотела като включва хотели 3, 4 и 5 звезди от тип бизнес, летни ваканционни и друг тип хотели (ваканционни хотели в зимни и балнеоложки курорти, СПА хотели и други). Изследването е извършено в периода 15 – 21 септември 2011г. от агенция «Ноема», по поръчка на „Идеал Стандарт – Видима” АД.

 

Световни и български стандарти в санитарното оборудване на хотелите

 

Според действащия в няколко европейските страни Каталог на критериите за категоризация и определянето на звездите на хотелите на Hotelstar union, около 9% от пълния възможен брой точки се дават за критерии, свързани с размерите и комфорта на сервизните помещения.

За да бъдат отличени хотелите, които проявяват висока ангажираност по отношение опазването на околната среда, италианската природозащитна организация Legambiente връчва своите отличия „EcoLabel“. Подобно на нея и Асоциацията на хотелите EcoWorld е въвела система за оценка, по която на хотелите се дават листа („Leaves“), вместо познатите звезди. Броят на тези листа е в зависимост от екологичните стандарти на съответния хотел.

В България оценката на санитарното оборудване е включена в критериите във връзка с категоризацията и определянето на звездите на хотелите. Процент от пълния възможен брой точки се дава за критерии, свързани с размерите и оборудването на сервизните помещения, както и осигуряването на достъп за хора с увреждания. Все още не са въведени задължителни критерии по отношение ползването на санитарно оборудване, което щади околната среда и използва икономично водните и енергийни ресурси.

 

*****

Идеал Стандарт Интернешънъл, ситуирана в Брюксел, Белгия, е частна, независима компания с дейности в Европа, Близкия Изток, Африка, както и в Латинска Америка. Изцяло ориентирана към решенията за бани, компанията осигурява обзавеждане за баня, санитарна керамика, смесители и душове за жилищни, търговски и административни сгради. Компанията има над 11 000 служители и работи в над 20 страни. Повече информация: http://www.idealstandardinternational.com/

 България е със стратегическа роля за развитието на мултинационалната компания Идеал Стандарт Интернешънъл в регион Източна Европа. От началото на 2011 г., след процес на сливане, в гр. Севлиево оперира обединената компания „Идеал Стандарт - Видима” АД – лидер в производството на санитарна арматура и санитарна керамика. „Идеал Стандарт - Видима” АД управлява и дейностите по дистрибуция на продукти в Източна и Западна Европа, както и търговската дейност на Идеал Стандарт Интернешънъл в регион Източна Европа. Повече информация на: http://www.idealstandard.bg/ и http://vidima.bg/

 

Категории: 

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed