03 Май 2024

Вие сте тук

Иво Маринов: България става все по разпознаваема и със специализираните форми на туризъм

11.05.2012

 България променя имиджа си на преобладаващо морска дестинация и постепенно се препозиционира на международния пазар като целогодишен маршрут за пътуване и почивка с разнообразни услуги и уникални възможности за балнео- и СПА, културно-исторически туризъм. Страната ни става все по-разпознаваема на международната карта и чуждестранните гости идват все по-информирани, за да прекарат тук своята ваканция. Това заяви днес в Русе заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на кръгла маса под надслов „Национална визия за развитието на туризма в малко популярни дестинации със значителен туристически потенциал”. Дискусията се организира от МИЕТ в рамките на осмото изложение „Уикенд туризъм“ от 9 до 11 май 2012 г., което беше открито от Маринов.


Стартирахме няколко проекта за конкретни продукти и все още малко популярни райони в страната, които имат голям потенциал да привлекат туристи, подчерта зам.-министърът. Това ще помогне да се преодолее сезонната и териториалната концентрация на сектора и ще увеличи броя на туристите. Актуалните тенденции в света са белязани с повишен интерес към специализирани и нови продукти. Тази политика стимулира регионалното развитие и свързаните сектори, генерира икономически ползи, създава работни места, носи допълнителни приходи, каза още Маринов. Той посочи като добри примери комуникационната кампания за популяризиране на 12-те български ЕДЕН дестинации, която МИЕТ осъществява от началото на 2012 г. и която се съфинансира от ЕК. Друг перспективен проект е бъдещият трансграничен културно-туристически маршрут „Пътят на Римските императори”, за който България, Сърбия, Хърватска и Румъния подписаха през февруари меморандум за разбирателство. Той е база за формиране на обща маркетингова политика в туризма на европейския и трети пазари. МИЕТ стартира и проект по грантовата схема на ЕК „Културни маршрути по Дунав”, който планира и втори транснационален маршрут – „Пътят на виното“. Друг подобен пример е и проектът “Danube Hike – Пешеходен туризъм по Дунав”. Партньори в него са Австрия, Германия, Словакия и Сърбия, а целта е да изгради мрежа от пешеходни маршрути по реката, заяви Маринов.


Зам.-министърът се включи днес и в програмата на 11-ото издание на туристическата борса „Вашата ваканция“ в Бургас, която се провежда от 10 до 12 май. Маринов ще участва утре (11 май) и в тържественото откриване на туристическия сезон лято 2012-а в общината. Изложението се организира под патронажа на МИЕТ по инициатива на Бургаската регионална туристическа асоциация, областната администрация и местната община.


Министерството участва с информационен щанд за България. Акценти на експозицията тази година са религиозният и културният туризъм. За чуждестранните изложители от Гърция, Италия, Унгария и Румъния се организират посещения до Созопол, Поморие и Несебър. С щанд се представя и проект RECULTIVATUR, финансиран от Опертивна програма за транснационално сътрудничество „Югоизточна Европа 2007-2013”. Той стартира през 2011 г., а български партньор по него е Бургаската регионална туристическа асоциация.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed