03 Май 2024

Вие сте тук

Десетте маркетингови заповеди за хотелиера през 2011 г. - част втора

07.01.2011

Продължение

  1. 6. Наясно съм, че повече не мога да отлагам и трябва час по-скоро да отделя време и усилия за мобилен маркетинг и социални медии. Не е приемливо гостите, които влизат на сайта чрез мобилните си устройства, да виждат сегашната му версия, предназначена за компютър. Знам и че ако не инвестирам време в социалните медии, скоро ще дишам праха на конкуренцията. Тази година ще трябва здраво да поработя, за да интегрирам мобилния и социалния маркетинг в една обща дигитална маркетингова стратегия.

Ситуация:

През октомври 2010 г. Google съобщи, че търсенето на хотели чрез мобилни устройства се е увеличило с над 7000% за година. Експерти от туристическата индустрия прогнозирака, че мобилният Web  ще измести традиционния към 2013 г.

Стана известно и че трафикът към Facebook е надхвърлил този на Google.  През миналата година във Facebook са публикувани над 2,7 млн снимки и над 1 млн линка. На всеки 20 минути одобрение чрез натискане на бутона “liked” получават 2,7 млн страници. Така че от това как хотелиерите комбинират тези два мощни маркетингови инструмента и как ще интегрират мобилната и социалната стратегия, ще зависи техният успех през 2011 г.

Действия:

Хората използват все повече мобилни канали, за да извършват търсене, да споделят съдържание и да комуникират с приятели. През тази година, отчитайки тази тенденция, трябва да се интегрират мобилната и социалната стратегия: организирайте достъпни за мобилни устройства промоции във Facebook и Twitter и съчетайте инициативите. Използвайте мобилните устройства, за да увеличите разпознаваемостта на посланията си в социалните медии.

7. Осъзнавам, че е дошло време за  ъпгрейд на хотелския уебсайт, който е лицето на хотела пред останалата част от света. Осъзнавам също, че сайтът трябва да предложи на посетителите възможно най-доброто текстово и снимково съдържание, което ще им дава най-добра представа за хотела в уеб пространството и което е най-мощен инструмент.

Ситуация:

През последните две години мнозина хотелиери, които отчаято се нуждаеха от редизайн на сайтовете, просто промениха леко визията на съществуващите, вместо да ги направят по-функционален инструмент за генериране на резервации и получаване на приходи. Хотелският уебсайт продължава да е първото, а в много случаи и единственото нещо, което сза нещастие на някои хотелиери се вижда от техните потенциални гости. Добре направеният уебсайт е гръбнакът на мултиканалния маркетингов микс и най-привлекателният инструмент за днешния хиперинтерактивен потребител на туристически услуги.

През 2011 г. този подход трябва да се преосмисли. Сайтът трябва да стане крайъгълен камък в стратегията за онлайн маркетинг, най-важното ви оръжие за привличане на гостите. Морално остарелият  уебсайт позволява на конкуренцията да открадне част от пазарния ви дял.

Действия:

През последните 24 месеца се случиха толкова много промени, че е виртуално невъзможно да се проследят всички. Ако сайтът на хотела ви е на повече от две години, значе е време за редизайн. Ако уебсайтът ви е на година, запазете го, но го оптимизирайте, добавяйки интерактивни елементи. Това ще ви даде сигурност, че ще достигнете всички сегменти на потребителите. Редизайнът ще ви отнеме между 90 и 120 дни, така че започнете да планирате отрано. Нашият опит показва, че инвестициите за оптимизация на уебсайта, за повишаване на неговата ефективност или редизайн се възвръщат за 3-4 месеца.


8. Ще продължа да интегрирам каналите за директна продажба, в онлайн маркетинг стратегията и ще спра изтичането на средства към онлайн агенции. Знам, че трябва да намаля зависимостта си от последните и да създам директни контакти с гостите си. Резултатът от действията ми ще е значително увеличаване на приходите, на лоялността на гостите, а в дългосрочен план – и на конкурентните ни предимства.

 Ситуация:
„Изтичащите“ към онлайн агенции приходи под формата на ненормално високи комисионни в размер на 25% и повече ще достигнат 5,4 млрд долара за 2010 г. Фактически, хотелските резервации финансират онлайн агенциите, които акумулират ненормално високи суми като продавачи на едро и им позволяват да трупат огромни печалби на Уол Стрийт.

Действия:

Целта на хотелиерската индустрия трябва да е следната:

  • за основните хотелски брандове комисионните трябва да са под 15%
    средно за хотелиерската индустрия комисионните трябва да са под 25% - нивото, на което традиционно са се задържали в продължение на много години, още преди възникването на интернет.

Хотелиерите трябва да поддържат стриктен паритет на цените за всички канали; да създават уникални оферти, които продават на собствените си уебсайтове; да привличат гости директно чрез социални медии, мобилен маркетинг и Web 2.0 функции на собствения си уебсайт. Освен това всяка интернет маркетингова инициатива трябва да се планира и провежда с идеята за генериране на приходите директно чрез хотелския уебсайт.

9. Няма повече да страдам от информационна претовареност и ще използвам инструменти и експерти, които ще ми помогнат да взема разумни бизнес решения. Всеки доклад, който анализирам, трябва да ми дава отговор на важния въпрос: как мога да използвам тези данни, за да подобря бизнеса и да генерирам повече приходи?

Ситуация:
На хотелиерите, претоварени от огромно количество доклади, които  получават, става все по-трудно да разбират как се развива бизнесът и да вземат решения. В същото време мнозина хотелиери се фокусират единствено върху уеб-анализите и не взимат под внимание новите инструменти като проследяване на офлайн конверсиите /с други думи на конвертирането на обаждания в резервации/.

Действия:

Започнете да изисквате доклади и да ги анализирате с оглед на определени въпроси и цели. Започнете да използвате аналитичните инструменти, за да измервате с тях офлайн усилията и съотношението им с онлайн продажбите. Опитайте се да проследите обажданията и какъв процент от тях идва от мобилни канали. През 2011 г. не е достатъчно просто да използате аналитичните уеб-инструменти, направете нещо повече.

10. Няма да се стряскам от комплексността на всичко това. Ясно ми е, че с всеки изминал ден дигиталното пространство става все по-сложно с всички нови медийни формати, маркетингови канали и възможности за генериране на приходи. Мога да съм сигурен, че не изпускам нищо от това развитие само като си партнирам с най-добрите експерти в областта на онлайн маркетинг и социалните медии.

Ситуация:

Доскоро новият уебсайт и няколко маркетингови кампании годишно изглеждаха напълно достатъчно за мнозина хотелиери. Днес всичко това спада към категорията „Елементарно, Уотсън“ и не представлява нищо повече от основните стъпки за дигиталното представяне на хотела.

През последните две години се случиха много важни неща, които напълно промениха дистрибуцията и маркетинга в сферата на хотелиерството: социални медии, мобилен интернет, кръстосан маркетинг, мултиканален маркетинг и пр. Промени се и самата среда, в която трябва да се реагира 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата: от социалните медии и мобилния маркетинг до Web 2.0 и интерактивни промоции и приложения на хотелския уебсайт, както и мултиканалният маркетинг, който свързва всичко това в едно.

Действия:

Помислете за партньорството между хотела и фирма с доказана репутация, която да извършва интернет маркетинга за вас. Партнирайте си с експерти по онлайн маркетинг и онлайн стратегии, които ще ви помогнат да овладеете нови ключови компетентности и да усвоите най-добрите практики в хотелиерството. Партнирайте си с онези, които могат да помогнат на хотела да бъде конкурентоспособен, да запази и увеличи маркетинговия си дял, да постигне показатели над средното за бранша и да получи най-високите приходи чрез онлайн канали.

Привлечете експерти, които ще ви помогнат да постигнете пълна прозрачност и да бъдете иновативни, които са наясно с последните тенденции и ще ви помогнат да използвате правилно социалните медии и мобилния маркетинг.

И най-важното, това партньорство трябва да направи присъствието на хотела ви в уеб-пространството по-продуктивен и по-ефективен канал за приходи не само през 2011, но и по-късно.

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed