01 Май 2024

Вие сте тук

Гостът или печалбата?

07.12.2010

 

Алан Янг, вицепрезидент на Global Marketing

В хаотичната икономическа обстановка хотелиерската индустрия трябва да е наясно с всички аспекти на бизнеса. Трябва да сме сигурни, че ще задържим гостите, които прекрачват прага на хотела, защото ни осигуряват хляба и маслото, но трябва и да се опитаме да постигнем максимална печалба. Тези две страни на бизнеса изглежда са в конфликт, но само на пръв поглед.

Нека се фокусираме върху всяка от тях поотделно.

Постоянният поток от гости ни позволява да се задържим в бизнеса. Броят на гостите и техният отлив ни диктуват колко, кога и за какво да похарчим средствата, които те оставят в хотела. Да се фокусираме ли  върху ежедневните операции в хотела или пък да предприемем по-стратегически инициативи в дългосрочен план – кое от двете ще помогне за ръст на приходите и ще е най-ефективно?

Това са някои от въпросите, на които хотелските оператори и мениджъри трябва да  отговарят ежедневно. Заетостта и средната дневна цена спадат или се покачват циклично, както и решенията, свързани с това къде да похарчим приходите.

Все по-важно е да сме сигурни, че се грижим добре за гостите си, че ги познаваме, че реагираме на техните нужди и че те се чувстват специални.

В същото време обаче не трябва да забравяме за печалбата. Печалбата може да е меч с две остриета. Понякога, за да се справят със ситуацията или дори да постигнат печалба, хотелите попадат между чука и наковалнята. Трябва ли да увеличат броя на служителите? Или пък да намалят разходите за поддръжка на сградата? Да съкратят инвестициите за нови технологии? Всеки хотелски мениджър си задава тези въпроси.

В същото време средствата, инвестирани стратегически за нови технологии, могат да увеличат печалбата, без да жертваме удовлетвореността на гостите.

Важна област е затягането на бюджетната дисциплина и стриктното планиране. Можете да използвате различни инструменти, за да анализирате данните, вместо да ги компилирате. Можете да отделите време за онези сфери, които ще увеличат приходите. Интеграцията на финансовите системи и базите данни ще ви даде моментален достъп до информация, която ще ви позволи по-бързо да реагирате в критични ситуации. 

Управлението на активите е друга област, в която хотелиерите могат активно да влияят върху печалбата. Трябва да познавате в детайли схемата за поддръжка на хотела, да получавате навреме отчети, за да сте сигурни, че във всеки момент сте наясно с всичко, което се случва в хотела.

Всичко това вляе върху удовлетвореността на гостите, както и върху операционните разходи.

Винаги ще има връзка между удовлетвореността на гостите и печалбата. Но можете да използвате подходи, които ще подобрят и двете системи не само днес, но и утре. Търсете провайдъри на решения, които ще удовлетворят всички аспекти на вашия бизнес. Те ще бъдат ваши партньори в дългосрочен план.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed