27 Апр. 2024

Вие сте тук

Бизнесът пътува все по-евтино

08.01.2014

Българският бизнес изостави скъпите и лъскави пътувания и се ориентира към все по-изгодни варианти, показват обобщените данни за 2013 година, обявени от онлайн туристическа агенция eSKY.bg. Пазарният дял на компанията за 2013 година в сегмента онлайн туристически агенции е 83,50%.

 

Експертите от  eSKY посочват, че полетите в бизнес класа остават в миналото, а родните фирми все по-често търсят нискотарифни авиокомпании за служебните си пътувания в чужбина.  Подобно е и положението при избора на място за настаняване, като най-често се избират хотели от среден клас и с добра локация, за сметка на луксозните хотелски комплекси, които се радваха на широка популярност преди 4-5 години.

 

През 2013 година българските бизнесмени са пътували със служебни цели най-често до Великобритания, Германия и Белгия, показва статистиката на eSKY.

 

Наблюдава се и намаление на хората, които пътуват със служебна цел. В последната година родният бизнес предпочита да изпраща в командировка зад граница само по един или двама свои служители.

 

Причините за това се крият както в продължаващата финансова и икономическа криза в Европа, така и в  породеното от нея по-стриктно бюджетиране на компаниите. Специалистите от eSKY подчертават, че тази тенденция не е характерна единствено за България.  Компаниите в Европа и САЩ също ограничиха разходите си за пътувания в чужбина през последната година и ограничиха скъпите пътувания.  По данни на проучване на  британската Travel Leaders Group например едва 11% от бизнес туристите си купуват билети първа или бизнес класа за пътуванията си. Останалите  използват икономична класа или дори услуги на лоукост превозвачи. Причина съвсем не са личните предпочитания на бизнесмените, а рестрикциите в травел политиката на големите компании, посочват от TLG, цитирайки повече от половината от участниците в анкетата. Според изследването само за една година делът на продажбите във висока класа са намалели с над 5%. Проучването е реализирано сред близо 1000 водещи агенции в света, занимаващи се с бизнес пътувания през август 2013 г.         

 

Според много проучвания тенденцията в бизнес пътуванията, започнала през 2009 година, няма да се промени значително и пред следващата, главно поради липсата на очаквания за чувствително подобрение в бизнес средата у нас и в Европа. Въпреки че две трети от компаниите ще увеличат бюджетите  си за бизнес пътувания през 2014 г., те ще запазят рестрикциите върху лукса, като се концентрират върху  по-големия брой на по-евтини пътувания, показва друго изследване, реализирано от Business Travel Show – едно от най-големите изложения за бизнес туризъм, чието поредно издание ще се състои през февруари 2014 г. в Лондон.

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed