22 Ноем. 2017

Вие сте тук

Поколението Y и събитийната индустрия

The full content of this page is available to premium users only.

Демографските тенденции променят събитийната индустрия. В това е убеден Роб Дейвидсън, професор в Университета в Гринуич, Лондон и експерт в областта на събитийния мениджмънт. Днес той участва в конференция ЕVENTEX-2014 в София, на която открои основните особености на „поколението У“ и изискванията им към организаторите на събития. Как да ги привлечем, как да ги впечатлим и как да ги накараме да запомнят събитието и да разказват за него - тези въпроси бяха във фокуса на неговата презентация.

 

Какво  изисква от събитията Поколение У? Отговорът на този въпрос ще ви помогне да организирате успешни и запомнящисе събития, защото това са хората, които променят лицето не само на събитийната индустрия, но и на всички други. Защото те са потребителите на бъдещето,  а броят им все повече нараства. Това е причината всяка индустрия да иска „да им влезе под кожата“ и да се опитва да разбере какво иска, за да може повече да й продава.

 

С какво се различава мисленето им от мисленето на останалите хора и какво очакват те от MICE? Моментът според Роб Дейвидсън е много интересен, защото четири поколения работят рамо до рамо.

 

Четирите поколения

Традиционалисти –родени  между 1925 и 1942.  Повечето от тях вече са пенсионери, но има и такива, които работят  - както защото правителствата повишават все повече пенсионната възраст, така и защото просто професията е част от техния живот.

Baby boomers – родени между 1943 и 1960. Вече започват да се пенсионират, но все още са много активни.

Генерация Х– родени между 1961 и 1976. От демографска гледна точка броят на тези хора не е много голям поради по-ниската раждаемонт в този период, но това са хора, които още дълго  ще са  в активна възраст.

Генерация Y  - родени между 1975 и 1995, това е поколението,  което променя света. Амбициозно, с високи изисквания, които трябва да бъдат изпълнени веднага.

 

Според прогнози на ООН през 2025 г. 75% от работната сила  ще е от поколение У. Светът ще се определя от неговите вкусове, неговите интереси и изисквания.  Техните ценности лека полека изместват ценностите, отношението и стила на живот на предишните поколения.

 

Какви са особеностите им?

  • Търсят баланс между работа и свободно време, за разлика от родителите си, които работеха твърде много.
  • Премахват границата между работата и социализирането. Значително повече са склонни да споделят  с другите, използват Фейсбук през работно време.
  • Глобални жители, по-мобилно поколение, не е толкова лоялно към своята страна и е готово да я напусне заради собствената си кариера, образование или други причини.
  • Значително повече са загрижени за природната среда, защото осъзнават, че трябва да пазим света, в който живеем. Социалната им ангажираност също е по-висока.
  • Склонни са да учат през целия си живот, поставяйки си все нови и нови цели и предизвикателства. Разбират стойността на обучението и образованието.
  • Електронните устройства са втора тяхна природа и не могат да си представят живота без тях.
  • Интернет за тях е двупосочен инструмент за комуникация. От едне страна, те получават в мрежата необходимата им информация, а от друга -  споделят в нея своите познания.
  • Извършват едновременно няколко неща, без да се затрудняват. Това обаче има и свои недостатъци – не могат задълго да се концентрират върху едно нещо. Имат нужда да чуят чуждо мнение и да получат оценка на онова, което вършат.

 

Как да комуникираме с поколение Y, за да достигнат идеите ни до тях и да станат участници в ивентите, които организираме?

 

Пълният текст на статията е достъпен само за абонати на THExperts

 

Категории: 
ХотелиMICE

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed