Министерствата на земеделието и храните и на икономиката, енергетиката и туризма обсъждат въпросите, свързани с повишаването на качеството и контрола на предлагането в хотелите, които предлагат на туристите обслужване на база „ол инклузив“. Това съобщиха зам.-министърът на земеделието и храните Явор Гечев и Ивайло Желязков, член на комисия „Регулиране на туристическата дейност“ към Дирекция „Туристическа политика“ в МИЕТ. Те взеха участие в дискусия, в която се обсъждаха промените в Закона за храните и качеството на храните в „ол инклузив офертите“.
Дискусията предшества най-големия професионален форум, свързан с храните, напитките и оборудването за хотели и ресторанти. От 6 до 9 ноември т.г. Интер Експо център София ще събере под един покрив изложбите Месомания, Светът на млякото, Булпек, Салон на виното, Интерфуд и дринк и СИХРЕ.
В дискусията участваха още председателят на Национална асоциация ХоРеКа Георги Георгиев, изпълнителният директор на Асоциацията на месопреработвателите в България д-р Светла Чамова, изпълнителният директор на Асоциацията на млекопреработвателите в България д-р Асен Желязков, председателят на Национална асоциация на млекопреработвателите Диляна Славова, председателят на Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите в България Марияна Кукушева, както и представители на Агенцията по безопасност на храните.
Всички потребители трябва да са сигурни, че продуктите на българския пазар са качествени и безопасни, заяви Явор Гечев.
За да се осигури качествен и независим контрол над хранителните продукти ще бъде създадена нова национална референтна лаборатория, която ще функционира като структура на Министерството на земеделието и храните, съобщи зам.-министърът. Тя ще дублира всички изследвания, които се извършват в страната. Идеята е да се предотвратят възможни манипулации с лабораторни изследвания и да се създаде възможност се проверява достоверността на всяка проба.
Българското производство и затвърждаването на позициите му в страната ще е един от фокусите в дейността на министерството, каза Гечев. Според него до момента е направено много за промотирането на родните храни и напитки в чужбина, сега е моментът да се обърне повече внимание върху вътрешния пазар и повишаване на брутният вътрешен продукт от преработвателния бранш.