14 Дек. 2017

Вие сте тук

Министър Ангелкова: Близо 1/3 от туристите в Пловдив са чужденци

 България е класирана втора в 10-е световни винени дестинации 

 

Близо 1/3 от туристите посетили в Пловдив през първите 9 месеца на 2017 г. са чужденци, като са нараснали с 14% в сравнение със същия година по-рано. Общо 365  хил. са гостите в Пловдивска област, показват данните на НСИ за за периода януари-септември показват, че гостите на общината са над 365 хил.  Това обява министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на фестивала „Дефиле на младото вино“. Броят на нощувките също отбелязва леко увеличение и достига до 793 хил. За периода януари–септември приходите от тях са повече от 35 млн. лв., което е нарастване от 4%. Най-голямо увеличение се отчита в постъпленията от нощувки на чужденци, те преминават 15 млн. лв., като нарастват с 8,1 на сто. 

 

Тази година тази посетителите на Дефилето на младото вино ще могат да дегустират близо 250 вида вина, представени от 36 български изби, а гостите ще имат възможност да опитат и различни кулинарни изкушения, сред които и биопродукти. Ежегодният фестивал този ноември е разположен в 15 знакови къщи в Стария град. Организаторите  са подготвили и интересна и богата културна програма, включваща разнообразни изпълнения в различни жанрове.  

България се представя все по-успешно на световната карта на винопроизводителите и печели многобройни международни награди, допълни министър Ангелкова. В началото на годината България е поставена на второ място сред 10-те най-добри дестинации за винен туризъм в света. Класацията е на „Wine Enthusiast“- едно от двете най-престижни американски списания за вино и гурме култура.

 

За нас беше важно виното и кулинарията да бъдат включени в туристическия продукт на България, защото са част от цялостното преживяване на посетителите на страната, посочи още министърът. Според нея те оставят своя отпечатък и често туристите правят пряка връзка между държавата, която са посетили, и виното й. Затова решихме заедно с Министерството на земеделието, храните и горите да разработим 12 винено-кулинарни дестинации. Те включват както традиционните винени напитки и характерната кухня за региона, така и близо 50 общини и около 100 туристически обекта. Пловдив е част от дестинацията „Западна Тракия“.  

Категории: 

Реклама

Facebook

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

Subscribe to THExperts бюлетин feed