Дизайнерска бира конкурира виното в долината Сонома в Северна Калифорния, съобщи Business Journal.
Популярността на произвежданата там бира е нараснала дотолкова, че вече привлича туристи в региона също както и виното.
$123 млн са приходите на Сонома каунти от бира през 2012 г., съгласно проучване, инициирано от местния икономически борд. Освен това са създадени и 500 работни места.
Проучването показва, че докато в областта на виното конкуренцията е огромна, бирата все още е ниша, която не е запълнена в региона, казва Тим Цанер, маркетинг експерт в Сонома Туризъм. Засега 2% от посетителите идват заради специално заради нея.
До момента са регистрирани 18 производители на специална бира в региона, половината от които са отворили през миналата година. Консумацията на продукцията им се е утроила през миналата година. В национален мащаб ръстът е 15%, докато в Сонома продажбите са нараснали с 41%.