21 Ноем. 2024

Вие сте тук

персонал

Рентабилността при българските хотели остава под въпрос

Български

 

въпреки ръстовете на цените, заетостта и приходите през 2022

 

 

Категории: 
ХотелиСтатистика и проучвания

Eър Берлин отменя полети заради недостиг на персонал

Български

Германският нискотарифен авиопревозвач Еър Берлин (Air Berlin) отмени днес седем полета на фона на продължаващите проблеми, предаде ДПА.


През почивните дни компанията отмени 19 полета предимно по вътрешни дестинации.

Категории: 
ТуризъмАвиотранспорт

Турските хотели са орязали с 40% персонала си

Български

Турските хотели са орязали персонала си с 40%, някои затварят врати за зимния сезон, а други се борят да връщат кредити след трудна година, в която заетостта на хотелите падна до най-ниското ниво в Европа, предаде Ройтерс, позовавайки се на доклад.Секторът понесе огромни затруднения в резултат на серията бомбени нападения в страната, отлива на руските туристи заради кризата със сваления от Турция самолет и опита за преврат, извършен в страната през юли.

Категории: 
ХотелиПерсонал и кариера

Какви въпроси да зададете при интервю с кандидати за работа

Български

 

Специални методики позволяват да разберете какво представлява човекът,

кандидатстващ за работа във вашето заведение

 

Често чуваме оплакване за голямо текучество на кадрите в заведенията, поради което се налага да се търсят нови служители, с които да се организират интервюта. Бъдете честни: колко често ги провеждате лично и колко често оставяте това досадно занимание на други хора?  И ако делегирате това право на някой друг, има ли определен човек, оторизиран и обучен да го направи?

 

Направете анализ на тези интервюта, след като присъствате на срещите с няколко потенциални кандидата. Запишете си въпросите, които се задават на претендентите, а след това уточнете въз основа на какви критерии е бил направен съответният избор. И най-накрая оценете въпросите от гледна точка на някоя определена методика.

 

За да оцените кандидата, трябва да определите какво е отношението му в няколко аспекта:

 

Мотивация — доколко кандидатът се интересува от работата. Мотивацията му трябва да е разбираема и прогнозируема.

 

Възможности — дали той е способен успешно да изпълнява  необходимите функции: познания, опит, психологически качества, образование, което съответства на изискванията. 

 

Управляемост—  кандидатът трябва добре разбира смисъла на онова, което казва; да контролира свия изказ; самокритичен е с мярка, способен е да признае грешките си и да извлече от тях полезен опит; възприема критиката; запазва самообладание в стресови ситуации, без да изпада стресово състояние или да става агресивен; не застражава търговската безопасност на компания (няма криминално минало, притежава честност, лоялност към работодателя и т.н.).

 

Съвместимост— доколко ценностите и убежденията му съвпадат с идеологията на компанията. Готов ли е да възприеме стила на управление и корпоративните норми за поведение на новото място?

 

За да изберете правилно подходящия служител, трябва да подготвите въпросите така, че да получите пълна информация за човека и да имате възможност да го оцените от всички страни.

 

Трябва да установите какви умения, познания и компетенции трябва да има кандидатът и което е най-важното – да предоставите на персонала си необходимия инструмент, с който ще може бързо и качествено да ги прояви. При това не забравяйте, че уменията и навиците съвсем не са всичко, което трябва да научите за кандидата.

 

Нека да изясним всичко това въз основа на примера на айсберга. 

 

Пълният текст на статията е достъпен за абонати на THExperts

 

Категории: 
ХотелиПерсонал и кариера

Силната фирмена култура - необходимо условие за успешния ресторант

Български


Защо едни ресторанти са много успешни, а други, съществуващи на същия пазар при същи условия, предлагащи същия тип храна и разполагащи със същата клиентска база данни се борят неуспешно за място под слънцето. Според двама американски експерти-консултанти в ресторантьорството Джим Лаубе и Джо Ериксон причината е в това, че заведението, което предлага изключително преживяване, има специфични вътрешни правила, принципи и практики, които ги отличават от останалите. Идеите си те споделиха в семинар в края на миналата седмица, основни моменти от който ще откриете само в THExperts.

 

Две са нещата, които искате да се случат, след като гостът е напуснал ресторанта ви – лоялност и позитивна реклама от уста на уста.

 

Резултати от скорошно проучване в САЩ, потвърждаващи очакванията на всеки здравомислещ ресторантьор, показват, че изключителният ресторант има висока степен на лоялност от страна на гостите и сериозна реклама от уста на оста;  добрият ресторант има сравнително не лоша степен на лоялност и ниска, клоняща към нулата  реклама от уста на уста, докато лошият ресторант няма нито едното, нито другото. 

 

Според проучването 92% от клиентите по света вярват на препоръките повече, отколкото на каквато и да било форма на реклама (В сравнение с 2007 г. процентът се е повишил с 18). Така че онова, което хората казват за ресторанта ви, е значително по-важно от всичко, което вие самите се опитвате да кажете за себе си.  Независимо от това колко пари сте инвестирали в рекламата, тя ще е значително по-малко ефективна, отколкото рекламата от уста на уста, дори рекламните специалисти и компании да ви уверяват в противното, смятат двамата експерти.

 

 

 

Пълният текст на статията е достъпен за абонати на THExperts

Категории: 
ЗаведенияНовини

Обучете персонала си да комуникира

Български

Дъг Кенеди

 

Няма съмнение, че невербалните сигнали като контакт очи в очи, език на тялото и изпаз на лицето често говорят повече, отколкото думите в човешкото общуване. Все пак, и думите имат своето неоспоримо значение в комуникациите, затова е важно какви точно думи се подбират в разговор с гостите, потенциалните клиенти, както и когато колеги от различни отдели подготвят резервация, събитие и пр.  Думите трябва да подпомагат целия процес на гостоприемство, а не да го спъват. 

 

По време на различните си бизнес и частни пътувания през последните години съм забелязал, че външният вид и униформите на персонала са по-хубави от всякога, както и че разполагат с модерни технологии, които могат да накарат да работят в полза на гостите. Но дори когато ме посрещат с топла усмивка и контакт с очите, думите, които след това чувам, са значително по-непрофесионални и развалят първоначалното впечатление.

 

Ако се стремите да изведете своя екип на по-високо равнище и да го накарате да постигне върховете на отличното гостоприемство, вижте няколко примера от думи и фрази, които ще ви помогнат да създадете атмосфера. 

 

 

За да прочетете пълния текст на статията, трябва да сте абонати на THExperts

 

Категории: 
ХотелиПерсонал и кариера

Езикът на тялото помага на продажбите и разбирателството

Български

 Лари Могелонски

Какво представлява комуникацията? Защо някои хора се притесняват дори от мисълта да разговарят един с друг? Ако ви се е случвало да прочетете някоя книга за езика на тялото или усъвършенстване на уменията на публичното говорене,  вероятно сте попаднали на статистиката, че нашите словесни езикови умения представляват едва между 7 % и15% от всички комуникации. Останалите 85% се състоят от :

    - тоналност на гласа и начин на говорене (спокойно и бавно, силно и категорично, изразително или разстроено, напрегнато и бъбриво и т.н.)
    - изражение на лицето (директен поглед, нервни странични погледи, усмихнато, намръщено  и т.н. )
    - движения на тялото (поза, жестове с ръце, нервни движения, походка и т.н.)

Припомням това, защото толкова често попадаме на публикувани статии, в които се обсъжда как хотелските служители трябва да говорят с гостите.  В 99 случая от 100 акцентът  е върху това кои фрази персоналът трябва да произнася или кои изказвания трябва да се считат за табу.

 

По същество казаното в тях не е много по-различно, отколкото онова, на което се обучават телемаркетъри. Но инструкцията, която  даваме на нашите служителите, трябва да отиде далеч отвъд това, защото ние си взаимодействаме с гостите лице в лице, което е едновременно по-лесно в някои отношения, но и много по-трудно в други.



Въпреки че няма нищо лошо в обсъждането на вербалния канал там, където съвършенството е невъзможно  (всъщност, и аз донякъде съм виновен за свръхфокусирането върху тази тема от време на време), по-голямо внимание трябва да се обърне на други, по-съществени аспекти на комуникацията.

 

Целият текст на статията е достъпен само за абонати на THExperts

Категории: 
ХотелиПерсонал и кариера

Стюарди и стюардеси в Луфтханза в стачка от утре

Български

От утре летателният персонал на най-голямата германска авиокомпания Луфтханза (Lufthansa) е в стачка, стана ясно след продължителните и неуспешни преговори между синдикатите и работодателя. Стачката е заради заплатите, обяви днес германският синдикат Уфо (Ufo) в писмо до служителите, публикувано на сайта на профсъюза в интернет.

Категории: 
ТуризъмАвиотранспорт

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed