Защо едни ресторанти са много успешни, а други, съществуващи на същия пазар при същи условия, предлагащи същия тип храна и разполагащи със същата клиентска база данни се борят неуспешно за място под слънцето. Според двама американски експерти-консултанти в ресторантьорството Джим Лаубе и Джо Ериксон причината е в това, че заведението, което предлага изключително преживяване, има специфични вътрешни правила, принципи и практики, които ги отличават от останалите. Идеите си те споделиха в семинар в края на миналата седмица, основни моменти от който ще откриете само в THExperts.
Две са нещата, които искате да се случат, след като гостът е напуснал ресторанта ви – лоялност и позитивна реклама от уста на уста.
Резултати от скорошно проучване в САЩ, потвърждаващи очакванията на всеки здравомислещ ресторантьор, показват, че изключителният ресторант има висока степен на лоялност от страна на гостите и сериозна реклама от уста на оста; добрият ресторант има сравнително не лоша степен на лоялност и ниска, клоняща към нулата реклама от уста на уста, докато лошият ресторант няма нито едното, нито другото.
Според проучването 92% от клиентите по света вярват на препоръките повече, отколкото на каквато и да било форма на реклама (В сравнение с 2007 г. процентът се е повишил с 18). Така че онова, което хората казват за ресторанта ви, е значително по-важно от всичко, което вие самите се опитвате да кажете за себе си. Независимо от това колко пари сте инвестирали в рекламата, тя ще е значително по-малко ефективна, отколкото рекламата от уста на уста, дори рекламните специалисти и компании да ви уверяват в противното, смятат двамата експерти.
Пълният текст на статията е достъпен за абонати на THExperts