Обикновено се смята, че лоялността е прерогатива на големите хотели и на хотелските вериги. Програми за лоялност с най- разнообразни бонуси и привилегии, комбиниране с търговски марки и авиокомпании е нещо, което могат да си позволят само големите.
Дойде обаче времето и малките хотелиери да се замислят как да спечелят лоялни клиенти. Малки семейни хотели, предлагащи нощувка със закуска, ферми, предлагащи селски туризъм, къщи за гости, бутикови хотели – всички могат да се възползват от феномена „лоялност“, който в днешно време е на изчезване.
Съвременният турист е различен от онзи, който идваше в хотелите преди десетина години. Днес той знае какво иска и търси, залага на най-добро съотношение между цена и качество, има висока техническа грамотност и е много предпазлив по отношение на ценовите стратегии на хотелиерите. Същевременно той е недоверчив по отношение на най-ниската цена и се отнася скептично към подобни оферти. Дори получавайки най-добрата цена, гостът пак очаква качествен сервиз.
Пълният текст на статията е достъпен за абонати на THExperts