06 Дек. 2019

Вие сте тук

Аудиобрандинг в ресторантьорството

The full content of this page is available to premium users only.

Използването на фонова музика съвсем не е единствен елемент на аудиобрандирането. За какво още трябва да помним, създавайки образ на заведението с помощта на звука?

 

Посетителят, който влиза, за да обядва в заведението, може да прави много неща, докато чака поръчката си – да разглежда интериора или другите посетители, да забие нос в смартфона или лаптопа си... Всъщност, това си е лично негова работа, а какво ще слуша, е работа на ресторанта. Защото с помощта на звука може да се предаде настроение, да се създаде определено отношение към заведението (бранда), да му се окаже влияние – и точно с това се занимава аудиобрандингът.

 

Въздействието на звуците върху човека е предмет на многобройни научни изследвания. Някои изводи на учените могат да представляват интерес за собствениците на заведения:

 

 

•   музиката и ритъмът й влияят върху поведението на потребителите по време на покупка (бавната музика кара хората да останат по-дълго в ресторанта, а значи и да похарчат повече);

 

•   силната музика  допринася за ръста на напитките, които се поръчват на бара;

 

•   с помощта на музиката купувачът може да бъде подтикнат да избира стоки с по-високо качество. Освен това звуковият фон ще ви помогне да повишите ценността на самия бранд  (например, когато собствениците на винарски магазини пускали класическа музика, клиентите им по-често купували скъпо вино);

 

•   колкото повече посетителите харесват музиката в едно заведение, толкова повече харесват  и самото заведение;

 

•   темпото на музиката променя усещането за време  (бързата музика, която звучи, докато чакате някой да вдигне телефона,  създава илюзия, че очакването е по-кратко, отколкото в действителност);

 

•   от жанра на музиката,  както и от нейната сила може да зависи консумацията на алкохол в заведението (проучване е установило, че когато звучи класческа музика, нараства броят на посетителите, които си поръчват повече от три питиета, докато броят им при звука на джаз или попмузика е по-нисък);

 

•   националният колорит и текстовете на песните по своему «манипулират» купувачите (например, песни на моряци стимулират купуването на морски дарове; още един експеримент — в заведение, в което се предлагат немски и френски вина, се купуват повече немски вина, ако музиката е немска и обратно);

 

 Пълният текст на статията е достъпен за абонати на THEperts

 

Категории: 
ЗаведенияНовини

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed