Собствениците и мениджърите на заведения знаят максимата, че 20% от посетителите могат да осигурят 80% от приходите. Законът, известен като Закон на Парето или Принципът 80/20, гласи, че един малък дял от причини, влагани средства или прилагани усилия води до по-голям дял от получени резултати, произведена продукция или спечелено възнаграждение.
Известна обаче е и друга максима – за да задържиш постоянните посетители и привлечеш нови в условията на жестока конкуренция, стилният интериор и качествената и вкусна храна вече не са достатъчни.
Точно тук идват на помощ иновациите в ресторантьорския бизнес – различните интересни маркетингови идеи, които карат клиента да се връща отново и отново в ресторанта.
Кое обаче е иновативно? Само преди няколко години се смяташе за иновативно, ако ресторантът бързо осигуряваше такси на клиента или пък му предоставяше възможност да направи резервация по телефона. Впоследствие търсени станаха заведенията, в които клиентът можеше да си поръча доставка на храна по телефона. Различни томболи и конкурси за потенциални клиенти, позволяваха на клиентите да спечелят намаление или бонус, а ако имаха повече късмет и безплатна вечеря за двама – иновация, която донесе успех на онези, които първи я приложиха.
Пълният текст на статията е достъпен за абонати на THExperts