Имате много гости, получавате добри приходи от ресторанта, но в крайна сметка печалбата остава ниска. Замисляли ли сте се каква е причината? Най-вероятно са високи не само приходите, но и разходите. От компания UnoDosTres смятат, че има доста пера, от които можете да направите икономии, но има и такива, от които не бива да пестите. Ето какви са техните съвети:
1. Мислете за госта, не за парите.
Едно заведение се посещава често не защото хората искат да се нахранят, а защото искат да намерят източник на положителни емоции. На база на емоциите у него се пораждат определени мисли, които водят до определени действия. Постарайте се да създадете такива чувства у гостите си, че те да пораждат мисълта: „Искам да се върна тук отново“.
В условията на ниска инфлация цените ви не се вдигат, но конкуренцията също не ги увеличава, така че едва ли имате ценово предимство, освен ако не гоните дъмпингови цени. Можете обаче да направите са клиентите си нещо допълнително, да им дадете повече, отколкото досега по някакъв начин – да им дадете някакъв бонус, комплимент, карта за лоялност и пр. Ако инвестирате в лоялността на гостите си, вместо да икономисвате от нея, може да спечелите повече.
Пълният текст на статията е достъпен за абонати на THExperts