Поколението, родено след 2000 г., известно още като „Поколението милениум“, е най-перспективният потребител на туристически услуги в бъдеще. Разполагайки с необходимите средства и желание да опознаят света, те ще са онази група от населението, която към 2020 г. ще донесе на туристическия бизнес най-големи приходи.
Заедно с това младите пътешественици са категория, която се отличава с уникални качества, значително различаваща ги от предишните поколения. Туристическият бизнес трябва да отчита техните особености, ако иска да привлече вниманието им и да извлече максимална изгода от тази нарастваща и перспективна демографска група.
Четири са основните характеристики на представителите на поколението „милениум“, които са най-съществени за туристическия бизнес.
Това е първото, истински цифровизирано поколение, изразнало сред интернет и смартфони. То очаква мигновенно удовлетворение във всичко, основано на цифровите технологии, това е поколението на “тази минута“.
Когато се стигне до пътувания, те също очакват резултат веднага. Затова ще спечелят онези, които предлагат на сайта си възможност за онлайн покупка и резервация. Компаниите, чиито сайтове дават възможност на посетителите на преминат през целия цикъл от разглеждането на офертите до резервация на мечтаната ваканция, ще имат повече клиенти от поколението милениум, тъй като този начин е максимално комфортен за този вид потребители.
Общо 42% от клиентите са готови да чакат не повече от час отговор на тяхно запитване в социалните мрежи. Около 10% от тях са склонни да изчакат до 60 минути, 12% - половин час, а 11% - 15 минути.
Затова и хотелиерите, и туроператорите трябва да бъдат максимално оперативни и да отговарят във възможно най-кратък срок на запитванията на клиентите. Всеки път, когато представител на милениум поколението се сблъска с трудности при намирането на информация, той с голяма вероятност ще напусне сайта и ще се прехвърли на друг.
В същото време всеки четвърти ще е доволен, ако получи отговор в рамките на същия ден, а около една трета са готови да изчакат ден или два.
2. Милениум поколението активно използва интернет.
Близо половината от представителите на поколението милениум използват мобилен интернет 4 часа дневно. Те не просто преглеждат Facebook или играят Angry Birds. Те използват мобилните си устройства на всеки етап на потреблението.
1-ви етап: проучване
По данни на Global Web Index в световен мащаб през 2015 г. 91% от хората използват стационарен компютър или лаптоп, 80% - смартфон, а 47% - таблет. За търсене на информация в интернет мнозина използват и нови устройства: 34% са използвали смарт тв, 9% - смарт-часовник, а 7% - смарт-гривна.
Друго проучване, извършено сред представители на милениум-поколението в САЩ, показва, че 90% от хората получават туристическа информация интернет чрез компютри, стационарни или преносими, 74% - чрез таблет или смартфон, 28%- от вестници и списания, 23% - от радио или телевизия, и само 16% - от туристически агент.
2-ри етап: резервация
По предварителни данни, през 2017 година 30% от онлайн резервациите ще бъдат извършени през мобилни устройства, като повече от половината от тях ще са извършени от поколението милениум.
Прогнози показват, че към 2020 г. мобилните резервации ще нараснат до 21% при 13% през 2015 г.
3-ти етап: споделяне
42% от анкетираните, принадлежащи към поколението милениум, признават, че празничните снимки, които техни близки и приятели публикуват в социалните мрежи, са повлияли върху решението им да пътуват през ваканцията. Същото е валидно и за 29% от поколението „Х“ и 16% от по-възрастното поколение.
Затова експертите са категорични, че удобният мобилен сайт не е само най-добрият вариант за разитие на бизнеса, но и жизнено важно условие за съществуването му изобщо. Без това туристическите компании ще изпуснат огромен процент клиенти от поколението „милениум“.
3. Поколението милениум очаква персонализирано отношение
Резултатите на проучване на компанията Mintel показват, че 60% представителите на милениум поколението са готови да предоставят на маркетинг специалистите подробна информация за своите лични предопчитания и навици. Това дава на компаниите възможност да разработят по-ефективни стратегии за целеви маркетинг, които позволяват да се привлекат с 30% повече потребителите при наличието на стимулиращи фактори. За сравнение, същият подход е ефективен за едва 13% от бейби-бумърите.
Тези проучвания доказват, че Поколение-2000 е по-възприемчиво към персонализирания маркетинг, отколкото възрастните хора, но също и че очакванията им са значително по-високи. Затова туристическите компании трябва да се възползват от тази особеност, като предоставят целеви съобщения по всички възможни начини – от автоматично показване на реклами до персонализирани и управляеми данни.
4. Поколението 2000 цени потребителския контент.
Поколението 2000 проверява средно 10,2 източника, преди да купи стока или услуга. За тях е характерно, че на едни източници те вярват повече, отколкото на други.
Само 4% от тях се вслушват в мнението на експерти, което е три пъти по-малко, отколкото хората на възраст 52-70 години. В същото веме потребителският контект оказва върху тях по-голямо влияние при взимането на решение за покупка или резервация. Те търсят публикации в блогове, форуми или социалните мрежи, които са написани от потребители, без пряка заинтересованост в продажбата на съответния продукт или услуги и поради това тяхното мнение се смята за обективно и заслужаващо доверие.
Всеки трети представител на това поколение твърдят, че не биха си резервирали стая, преди да прегледат отзивите на потребителите (UGC).. Освен това, 40% от тях използват UGC, за да съобщят за плановете си за скорошни пътувания.
Като се вземат под внимание тези особености на поколението милениум, туристическите компании трябва да обърнат внимание на следните инструменти:
Да публикуват информация за компанията си на водещи обзорни сайтове като TripAdvisor и Yelp
Да имат страничка във Фейсбук, която да води до отзиви на потребителите
Да публикуват мнения на потребителите на собствения си сайт
Когато туристическите компании разберат какви са ключовите характеристики на милениум поколението, те ще могат да разработят по-добре маркетинговата си стратегия. Това ще им позволи да увеличат трафика, да подобрят опита на потребителите и да привлекат повече клиентти от тази толкова перспективна социална група.