Ambient media — отличен начин да заявите за себе си, без да харчите излишно
Павел Гончаров, Давид Басов
Авторите са управляващи партньори на студио за брандинг и експерти в областта на b-2-b-коммуникациите и бранд-консултинга/
Рекламата на услугите на заведенията за хранене става все повече, но резултатът често не оправдава очакванията. От година на година собствениците на ресторанти и кафенета са принудени да увеличават рекламния си бюджет, като същевременно получават все по-ниски резултати. Едно от решенията в подобна ситуация може да е използването на ambient media — инструмент, който съвсем не е нов, но който заслужава внимание в контекста на промотирането на предприятията от хорека сектора.
Ambient media: наръчник за приложение
Първото, до което обикновено прибягват собствениците на ресторанти, за да увеличат броя на посетителите, е рекламата. Има огромен брой видове, формати и начине за реклама – от листовки, които пощальоните не устяват да вложат в пощенските кутии или рекламни агенти да разлепят на различни места, до клиповете, излъчвани по телевизията. Но главният получател на съобщенията – потребителят – прави съвсем не онова, което е нужно на рекламодателя. Когато види реклама по телевизията, той превключва канала или отива да си стопли чайника; листовките веднага биват изхвърлени в кофата за боклук; от досадните промоутъри никой не се интересува, а гланцовите списания само карат читателя по-бързо да прелисти страницата.
Рекламистите дори измислиха «правило 3033»: всеки ден виждаме 3000 съобщения, обръщаме внимание на 30 и запомняме едва 3.
Как да се преборим с медийното претоварване, да преодолеем рекламния шум и да накараме хората да обърнат внимание именно на нашетопослание и точно него да го запомнят? На помощ идва ambient media — медианосители за онези, които предпочитат умните инвестиции за популяризиране на бранда.
За да прочетете пълния текст на статията, трябва да сте абонати на THExperts. Как да стане това, вижте тук