18 Апр. 2024

Вие сте тук

Нискотарифните авиокомпании навлизат в бизнес пътуванията

The full content of this page is available to premium users only.

По данни на консултантската агенция Hermes Management Consulting, в днешно време около 92% от корпоративните резервации на самолетни билети са за еднопосочни пътувания между две дестинации.  Като отчитаме тази особеност и актуалната за деловия туризъм тенденция към пестене на средства, все повече анализатори препоръчват на корпоративните клиенти да обърнат внимание върху офертите на нискотарифните авиопревозвачи, които могат да изиграят ключова роля за намаляване на разходите при използване на технологиите за онлайн продажби.


Така наречените low cost авиакомпании (LCC) привлякоха значителен дял от клиентите на традиционните (legacy) превозвачи. И ако в началото към тях се обръщаха предимно хора с по-ниски възможности, напоследък на тях залагат и все повече компании. Най-често това са пътувания до близки дестинации, където пътниците са по-склонни да се лишат от някои удобства в името на по-евтиния билет. Високата цена на традиционните превозвачи до голяма степен им пречи да конкурират нискотарифните в ценообразуването. Това си пролича особено силно по време на глобалната икономическа криза, по време на която повечето традиционни авиокомпании регистрираха големи загуби, докато бюджетните успяха да реализират печалба. Поданни на световната статистика, за последното десетилетие средните им приходи нарастват с 21% годишно.

 

Според доклад на консултантската компания OAG от май 2004 до май 2013 г. традиционните авиокомпании са увеличили пазарния си дял с 2,8 млн пътникоместа, докато нискобюджетните са добавили цели 20 млн. В Испания например днес лоукост авиокомпаниите извършват повече от половината от редовните въздушни превози  както за вътрешни пътувания (51%), така и за международни (54%). В САЩ през миналата година приходите на нискотарифните превозвачи за пръв път надвишиха тези на традиционните. Само за 15 години лоукост авиокомпаниите са успели да привлекат 40% от европейския пазар, показва проучване на Barclays. При това разходите за едно пътникоместо при тях са с около 35% по-ниски, отколкото при класическите.

 

Изострянето на борбата за намаляване на разходите за пътувания накара лоукост превозвачите да обърнат внимание и върху корпоративните клиенти. Общо е мнението, че в сегмента бизнес туризъм най-голям успех е постигнала авиокомпания easyJet, чиито услуги използват около 12  делови туриста годишно.

 

Пълният текст е достъпен за абонати на THExperts

 

Категории: 
ТуризъмБизнес пътувания

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed