06 Дек. 2019

Вие сте тук

Мобилно приложение оптимизира работата в заведението

11.11.2014

„Чакахме сервитьора 20 минути да ни вземе поръчката“, „Никой не ни обърна внимание и не ни донесе менюто“, „Сервитьорът тичаше от маса на маса, но до нас така и не стигна“ – такива и подобни оплаквания са познати на всеки ресторантьор. Липсата на достатъчно подготвени кадри, затегнатите бюджети и куп други причини често поставят на изпитание нервите  както на клиентите, така и на персонала.

 

Всичко това обаче в скоро време може да остане в миналото, благодарение на новите технологии, които все по-успешно навлизат и на българския пазар.

 

Да си поръчаш обяда или вечерята от смартфона или таблета вече не е нещо необичайно за заведенията у нас.  Един от начините е чрез MyMenu – приложение за таблети и смартфони, представено на изложението СИХРЕ, което се проведе от 5 до 8 ноември в Интер Експо Център в София.

 

Приложението позволява да се намали до минимум времето за чакане на клиентите при взимане на поръчката; отпада необходимостта да се опитват да привлекат вниманието му, когато искат да поръчат нещо допълнително или просто да си платят сметката; намаляват се и грешките, произлезли от неправилно разбрана или записана поръчка, пояснява Петър Кондев, управител на MyMenu.

 

Според него работата с приложението е лесна и удобна и за клиентите, и за персонала. На масата се поставя баркод, който се сканира от потребителя или пък може директно да се свали от Google Play Store. Това е достатъчно, за да се зареди менюто на заведението в устройството – обедно меню, салати, предястия, основни ястия, напитки и пр. Посетителят има възможност да разгледа снимките на различните ястия, както и да се запознае със съставките в него, грамажа и цените. Нещо повече, ако иска, може да промени някоя от тях – например, да премахне лука от салатата или пък канелата от капучиното.  След като направи своя избор, изпраща поръчката, която получават сервитьорите и кухнята. Специален бутон „Повикай сервитьора“ веднага привлича вниманието му, когато клиентът има нужда от допълнителна помощ. В случай, че имат някакво оплакване или препоръки, клиентите могат да се свържат и с управителя.

 

Програмата позволява при желание да се направи модификация, която да позволи на клиентите да направят поръчката си още от офиса си, така че когато дойдат в заведението, тя вече да бъде готова, пояснява Петър Кондев.

 

По думите му интересът към приложението е голям, защото подобрява и улеснява организацията на работния процес в заведението, пести време на клиентите и сервитьорите и повишава качеството на обслужването, позволява да се правят промени в менюто, без да се налага да се отпечатват нови менюта, увеличава броя на поръчките и пр. Спестеното време може да се използва за оптимизиране на сервитьорския състав, като с по-малък брой сервитьори се обслужват повече клиенти. Не е за подценяване и възможността чрез системата да се информират клиентите за специални промоции, събития и програми, казва експертът.

 

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed