Владимир Казасов
Когато Мохамед не отива при планината, тя сама идва при него. Точно за тази поговорка се сещам, когато стане въпрос за мобилните ресторанти, наричани още „заведения на колела“. Тази форма на бизнес, известна в САЩ от десетилетия, през последните години придоби голяма популярност. Напоследък идеята пресече Атлантика и успешно се разпространява и из Стария континент.
Започнали от каравани и кампери, които предлагали на автомобилистите предимно топли напитки и сандвичи в местата за почивка край пътя, този вид заведения постепенно еволюирали и се превърнали в доходоносен бизнес. Днес те са основно два типа: заведения от типа фастфуд, които се придвижват от място на място и се установяват там, където се очаква голям наплив от хора. Те са от вида „грабни храната и си тръгни“, така че клиентът или консумира на крак, или си носи храната вкъщи или офиса. Вторият са истински ресторанти, които се придвижват по определен маршрут и предлагат на гостите си да попътуват, докато се хранят.
Статията е част от съдържанието на бр.8/THExperts. За да я прочетете, трябва да сте абонат на изданието.