Потребителите получават по-малко удоволствие от посещението на заведение, когато се възползват от намаления или купони. Това показва ново проучване, проведено от Deloitte и BDRC Continental във Великобритания. Според социолозите обаче резултатите са показателни и са валидни и за други пазари.
Три хиляди участници в проучването са били помолени да оценят две ситуации – когато са платили за вечерята си в ресторанта стандартна цена и когато са се възползвали от някакъв вид намаления или промоции. В първия случай съотношението „цена-качество“ е била определена като отлична от 26% от анкетираните. Напълно доволни от обслужването са били около една трета от участниците (32%), а от качеството на храната – 30%. Във втория случай тези показатели са съответно 19%, 22% и 22%.
Авторите на проучването са убедени, ча клиентите на заведенията искат да получат еднакво добро обслужване, независимо от това дали са се възползвали от специални оферти или не. Според проучването повечето потребители (59%) използват ваучери и купони, когато посещават заведенията. Този инструмент за привличане на клиенти обаче може да е ефективен само когато качеството на ястията и сервизът са на същото високо ниво, както и преди акцията, пише eatoutmagazine.co.uk.