Туристическото лого е част от цялостна система за представяне на България като туристическа дестинация на целевите пазари. Методологията на проекта се основава на най-добрите практики в маркетинга и брандирането и включва редица изследвания в България и чужбина в началото на проекта, както и тестване на финалните продукти. Това се посочва в становище по повод критиките на Съюза на българските художници на новото туристическо лого на България.
За първи път ще бъде създаден единен туристически бранд за дестинация България с ясно позициониране на страната, единни послания и символи, основани на сериозни маркетингови изследвания. Това заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Мариновна среща с медиите, на която бяха огласени резултатите от първата фаза на проекта „Разработване на бранд „България”, продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт“ по Оперативна програма «Регионално развитие».
Близо 80 процента от чуждите туристи, които са били в България, са удовлетворени от своя престой, а 60 на сто са посетили страната два или повече пъти, което е позитивна тенденция за българския туризъм. Това каза във Велико Търново заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, който участва в работна среща по проекта "Разработване на стратегия за бранд "България".
Създаването на интегриран бранд на дестинация България е един от най-важните проекти в туризма. Той ще е от полза за развитието на целия бранш чрез интегриране на комуникацията, ясното позициониране и по-високата конкурентоспособност на страната в сектора. Това каза в Поморие зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.