Тенденциите в световния дигитален маркетинг бързо се променят през последните години, а хотелиерството съвсем не е изключение от правилото. Да си в крак с тенденциите и да умееш бързо да се адаптираш днес е ключово условие за успешни продажби и нарастване на приходите, твърдят маркетолози. Десетте най-дискутирани тенденции в бързо променящия се свят, върху които трябва да обърнат внимание хотелиерите, подбрахме за читателите на THExperts сред морето от публикации на тази тема.
1. Бързо нарастване на мобилните резервации.
Онлайн изданието Travel Daily News прогнозира че само след три години половината от резервациите в хотелиерския бизнес ще се правят през мобилни устройства. И макар че засега у нас делът на мобилните резервации все още е незначителен, тенденцията не бива да се пренебрегва. Според проучвания мобилните потребители имат най-висок процент на конверсия и в някои хотели достигат 10% от всички резервации.
2. Мултиекранен адаптивен дизайн на сайта.
Това е още една тенденция, свързана с мобилния интернет и различните формати на екрана, използвани от потребителите. Гостът може отначало да прегледа сайта на лаптопа си, да продължи разглеждането на таблета и да довърши резервацията от смартфона си.
Точно затова в света набира популярност тенденцията за адаптивен дизайн на сайтовете, което им позволява да бъдат показвани коректно на всяко мобилно устройство. Специално HTML-страниране автоматично адаптира съдържанието към всеки мащаб, като променя броя на колоните, визията и пр. Благодарение на това разглеждането на сайта става удобно, нараства трафикът на потребителите, но най-важното - повишава се конвертирането на посещенията в резервации.
Тази услуга напоследък стана толкова популярна, че британската маркетингова агенция за хотели NetAffinity прогнозира, че 2014 г. ще е година на мултиекранния маркетинг. У нас той засега не е познат, но със сигурност рано или късно ще навлезе също на българския пазар.
3. Видеоконтент като помощник на онлайн резервациите.
В проучване «The 2013 Traveler» на интернет портала Eye for Travel се посочва, че през миналата година 81% от онлайн потребителите в САЩ, Великобритания, Германия, Франция и Холандия за разглеждали видеоклипове на хотела, преди да направят резервацията си. Става въпрос както за рекламни, така и за информационни клипове, за онези, които са създадени от самия хотел и за такива, които са направени от техни гости и публикувани в социалните медии.
Снимките, дори когато са панорамни, вече съвсем не са достатъчни за потребителите, твърдят от Eye for Travel. За да вземат решението си за резервация, гостите искат да видят мястото максимално подробно, обемно и близо до реалността. Изглежда, че публикуването на видеоматериали на сайта скоро ще стане също толкова задължително за хотелиерите, колкото и публикуването на негови снимки. Наближава и времето, когато хотелиерите ще трябва да се научат да работят с видеоотзиви, използвайки за целта различни сервизи.