Френският министър на външните работи Лоран Фабиюс обяви вчера създаването на сайт за реклама на еноложкия туризъм и привличането на чуждестранни посетители във лозарски и винарски райони на Франция, предаде Франс прес.
Министърът определи този сектор като особено значим за страната, като посочи, че износът на френски вина (11,4 милиарда евро през 2015 година, включително с износа на алкохолни напитки) се равнява на продажбата на 114 бойни самолета Рафал (Rafale).
Двуезичният френско-английски сайт www.visitfrenchwine.com позволява да се сърфира из различни оферти за престой в лозарски ферми, да се намерят описания на големите винарски региони или портрети на винопроизводители.
"Освен продукт, виното е и цяла култура. Туристите се интересуват от интересни разкази, отлични продукти и да придадат смисъл на това което ядат и пият", посочи министърът.
През 2010 година около 3 милиона чуждестранни туристи са посетили някой френски еноложки обект. За 2020 година Лоран Фабиюс предлага да се постави цел за 4 милиона посетители.
Франция е първата световна туристическа дестинация и през 2015 година е била посетена от около 85 милиона чуждестранни.