25 Ноем. 2024

Вие сте тук

„Get local“ в действие в Кемпински

21.03.2014

Генералните мениджъри на хотелите Кемпински представиха 70 ястия от цял свят на уникално събитие

 

Тенденцията за използване на местни продукти и промотиране на местни ястия е една от водещите през последните години. Хотелската компания „Кемпински“ не е изключение. Тук обаче са направили още една стъпка напред в реализирането на тази идея, събирайки на едно място няколко десетки генерални мениджъри на хотелите „Кемпински“ и давайки им възможност да представят характерни ястия от техните дестинации.

 

Идеята

 

През юли 2013 г. Рето Витвер, президент и главен изпълнителен директор на групата Кемпински, постави предизвикателство пред всички генерални мениджъри по време на годишната им среща в Берлин. Въпросът е „Има ли вашият хотел местно автентично ястие, което е:

- Популярно сред гостите на хотела?

- Има история или легенда, свързана с него?

- Уникално като начин на приготвяне и съставки?

- Свързано и подходящо за съответната дестинация?

- Вечно и не е обвързано с определен създател и най-важното

- Можете ли да го приготвите?“

Отговорът на генералните мениджъри беше, че „истината е в проверката“, затова на 28 февруари 2014 всеки от тях трябваше да демонстрира своите кулинарни умения и да представи уникалното ястие на своя хотел. Асортиментът беше разнообразен, подобно на богатството на хотелите Кемпински по цял свят: от кебап в Ciragan Palace в Истанбул до историческия сос Bisque от омари в хотел Атлантик Кемпински в Хамбург, създаден през  1909 г.; от колбасите с къри на хотел Адлон в Берлин с домашно приготвен по тайна рецепта сос и специален хляб Havelländer Apfelschwein до токачки с къри от Сейшелите; от пилето с ориз в Kempinski Hotel Haitang Bay до бубур аям (пиле с овесена каша) в хотел Kempinski Jakarta в Индонезия.

 

Всички 70 ястия бяха приготвени и дегустирани в хотелското училище в Ландсхут. Докато близо 80% от генералните мениджъри напредваха бързо поради придобит опит и умения в сферата на храните и напитките, няколко амбициозни готвачи трябваше да се върнат до печката, за да доусъвършенстват ястието си и така да отговорят на очакванията на журито, съставено от взискателни и без съмнение критични колеги.

 

Резултатът

 

Рето Витвер коментира кулинарното предизвикателство така: „ Нашата стратегическа визия е Кемпински да се превърне в безспорен лидер в сектора на хотелиерството и ресторантьорството. Кемпински  има уникално наследство в гастрономията и ние бихме искали да продължим тази традиция, като надграждаме нови умения и кулинарни фантазии. Накарах нашите генерални мениджъри да осъществят обещаното, като покажат уважение към местната култура на съответните региони.“

 

Зад едно такова събитие стои огромна логистика. Подготовката започна още в средата на миналата година. Създадена бе подробна книга с рецепти, включваща историята на всяко ястие и неговото значение за хотела (книгата ще се актуализира с присъединяването на нови хотели). В допълнение, всеки "готвач" трябваше да донесе собствена специална посуда, за да представи ястието в автентичния му вид.

 

Българската следа

 

Генералните мениджъри на хотелите Кемпински в България представиха достойно своите региони. Герд Руге, Генерален мениджър на Кемпински хотел Зографски София, приготви запечени агнешки котлети Свети Георги върху ризото с родопски манатарки и млечно-ментов сос, допълнени с традиционна салата.

 

Генералният Мениджър на Кемпински Хотел Гранд Арена Банско Атанасиос Манос приготви автеничната българска шопска салата, представена по патриотичен начин като знамето на България. Салатата е предпочитана сред гостите на хотела и се сервира в перфектна комбинация с автентичната за хотела напитка- ракия.

 

Уникалните ястия са представени в индивидуални менюта на хотелите и гостите им могат са де насладят на техния антентичен вкус.

 

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed