До края на януари 2014 г., , българските туроператори ще имат възможност да подават предложенията си до Министерството на икономиката и енергетиката. Това е станало известно по време на семинар "Как успешно да привличаме туристи от Китай", съобщиха от пресслужбата на Министерството на икономиката и енергетиката /МИЕ/.
В семинара са участвали търговският представител на България в Пекин Нели Нанова, представители на над 40 фирми от туристическия бранш в България и експерти от Министерския съвет.
България би могла да представлява интерес за китайците като туристическа дестинация, но е важно да бъде изготвен и предложен комбиниран продукт за посещение на няколко съседни държави по време на една почивка - България, Румъния и Сърбия, които са участници в Дунавската стратегия, е заявил заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев.
Китайският турист е цел за туроператорите, но той има по-специфичен профил на интереси при пътуванията и почивките си. Не се интересува особено от морски и планински туризъм, но за сметка на това се впечатлява от дестинации, предлагащи минерални води, културно-историческо наследство, пазаруване, развлечения и СПА туризъм, е посочил Ботев.
От страна на бизнеса е бил поставен въпросът за засилване на рекламата на България в Китай. "В тази връзка вече имаме конкретни резултати, защото през следващата година в държавния бюджет ще се отделят в пъти повече пари за реклама в туризма", е отговорил Ботев.