Традиционните туристически агенции изостават от онлайн-агенциите (ОТА) по отношение на използването на нови технологии за управление на разходите за пътувания. Изводът се съдържа в доклад на изследователската компания PhoCusWright, специализирана в проучвания на различни аспекти на туристическия бизнес.
Отчетът е подготвен въз основа на анкета на 1,5 хил. представители на туристическия бизнес по цял свят. 40% от участниците в нея са експерти от Северна Америка, Западна Европа, Австралия и Нова Зеландия.
В повече от половината (57%) от традиционните туристически агенции резервациите и разходите за пътуванията (ТМС ) се проследяват на ръка. При онлайн агенциите и компании за управление на пътуванията съответният процент е 39% и 45%. Редовни отчети за разходите си за пътувания предоставят 55% от служителите на ОТА, 42% от ТМС и 34% при традиционните агенции.
Автоматизираната обработка на данните е най-рядка в травел-агенциите, където ръчното обработване изисква повече време и средства, коментира Дъглас Куинби, вицепрезидент изследвания във PhoCusWright. Според него онлайн агенциите отделят значително повече внимание на оптимизиране на разходите, поради което се опитват да усъвършенстват обработката на документацията.