Френският производител на храни и напитки Данон (Danone) обяви, че продажбите му са нараснали с 4,3 процента през първото тримесечие на годината благодарение на растежа на новите пазари, който е компенсирал затрудненията в Европа, предаде Асошиейтед прес.
Компанията уточни днес, че приходите й за периода януари-март са били 5,3 милиарда евро (6,9 милиарда долара). Продажбите растат в Азия, Латинска Америка, Близкия изток и Африка, където са скочили с 13,2%.
Почти 40% от приходите на Данон обаче са от Европа, където лошата икономическа конюнктура засегна търговията на дребно. Продажбите са спаднали с 5,2% през първото тримесечие. Данон уточни, че нито едно от подразделенията на компанията в Европа не се е представило добре, като особено тежко е засегнат основния бизнес на производителя с пресни млечни продукти.
Компанията посочи, че планът й за намаляване на разходите, включително закриването на 900 работни места, върви според очакванията.