С близо 160% са се увеличили продажбите на сайдер у нас през 2012 спрямо 2011 година. Това показват данни на Карлсберг България, компанията производител на сайдера Somersby. Динамичният ръст през последните две години прави категорията най-бързо развиващата се на пазара на напитки у нас. Данните на глобално ниво също доказват, че сайдерът е напитката, която превзема най-бързо нови територии. За последното десетилетие всяка година продажбите на сайдер по света са се увеличавали средно с 4.8%.
Проучванията на Карлсберг България показват, че у нас сайдерът се утвърждава като унисекс питие, като се възприема почти еднакво добре от мъжете и жените. Въпреки че се свързва с лятото, резултатите сочат, че няма категорично изразена сезонност и се консумира от българите през цялата година. За разлика от световните тенденции обаче у нас сайдерът се купува основно в търговската мрежа, като съотношението на продажбите в магазини и заведения е около 70 към 30%.
“Постоянният ръст на продажбите от пускането на Somersby на пазара в началото на 2011 година, с което де факто се създаде категорията сайдер у нас, ни насърчиха и тази година да предложим нов вкус – Kъпина. Вярваме, че той ще допълни успеха на Somersby ябълка и круша, които се възприемат еднакво добре от феновете със само около процент разлика в предпочитанията в полза на ябълката”, обясни Анастасия Янчева, бранд мениджър на Somersby в Карлсберг България и уточни, че очакванията на компанията са за продължаващ ръст на категорията и продажбите им и през тази година.
Новият Somersby Къпина е създаден на основата на истински ябълков сок с 4,5 алкохолно съдържание и нежен пурпурен цвят. Също като предшествениците си на българския пазар той се произвежда в пивоварната на Карлсберг България в Благоевград без добавяне на изкуствени посладители, аромати и консерванти. Somersby Къпина вече може да се намери в търговската мрежа в страната.