Уникални природни дарове и историческо наследство - това е най-кратката характеристика на Долината на розите в България, която за първи път ще има обща маркетингова и рекламна стратегия.
Реализирането и ще стане с европейско финансиране, а договорът между бенефициента Община Казанлък и МРРБ на стойност 479 560 лв. ще бъде подписан в понеделник, 13 август, в присъстието на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Проектът „Долината на розите и тракийските царе" по Oперация 3.2: „Развитие на регионалния туристически продукт и маркетинг на дестинациите" по ОПРР е спечелен от община Казанлък в партньорство с общините Карлово, Павел Баня, Сопот и Мъглиж.
Розата е емблема, с която хората от цял свят свързват името на България, а думите „море", „рози" и „ски" сред първите три асоциации, с които свързат страната ни туристите от Германия, Русия и Великобритания. Но докато дяловете на морския и ски туризма са високи, все още културният, селски, еко и спа туризъм не са достатъчно развити и се нуждаят от промоция - сочат проучванията, направени от МИЕТ в началото на тази година.
С финасирането на проектите за туристически маркетинг по Приоритетна ос 3: „Устойчиво развитие на туризма" на ОПРР се цели намаляване на териториалната концентрация на туризма, икономическа диверсификация и насърчаване на туристическото предлагане.
Чрез дейностите по проекта „Долината на розите и тракийските царе „ ще се налага като туристически бранд на националния и европейски туристически пазар. Ще бъдат разработени туристически пакети с маршрути между отделните общини, които включват разнообразни предложения за ваканционен туризъм.
За промотиране на туристическия потенциал на района ще подготвят информационни материали на пет езика, ще бъдат поканени журналисти и туроператори от различни европейски държави, а общините от района заедно ще се представят на десет международни и шест национални борси.