Новото Божоле отново се появи тази нощ, най-сетне с по-висок клас за често недооценяваното прочуто младо френско вино, предаде Франс прес.
Празненствата продължават след това, както всеки път на третия четвъртък от ноември, когато във Франция и в много други страни по света - от Япония до Съединените щати, в Китай, Белгия и Бразилия, където вече са изпратени първите бутилки.
"Най-вероятно и тази година ще има лек спад на продажбите, но цените вече няма са ниски и виното е с по-висок клас", обясни пред АФП Доминик Пирон, президент на дружеството ЕнтерБожоле (InterBeaujolais).
По думите му стратегията на браншовата асоциация е дала плод: от няколко години се говори за "новите Божолета" в множествено число, за да се постави акцент върху качеството. "Японците, които са най-големият клиент извън Франция, с около 6 милиона бутилки годишно, искат по-голямо разнообразие", подчерта той.
След лудите продажби от 1980-те години, от петнайсетина години показателят спада и през 2016 година са били продадени 25,2 милиона бутилки или с 500 000 по-малко, отколкото през 2015 година.
Реколта 2017 се очертава "цветна, с плодов аромат", след спада й през предходната година с от около 30 на сто поради сланата, градушките и сушата.