25 Апр. 2024

Вие сте тук

Tурция – гореща дестинация за инвеститорите

10.06.2013

Турция се рлемълва в гореща дестинация за туризъм, така че много инвеститори са насочили към нея. Разположена на границата между Европа и Азия, страната преживя истински туристически бум, а това привлече интереса на международните хотелски вериги. Това показва доклад на STR Global, според който в момента в Турция се изграждат 58 хотела с 9 471 стаи, като близо половината от тях – 27 хотела с 5 447 стаи, са в Истанбул. 

 

Бързо развиващата се икономика и стабилната политика по отношение на околната среда са много атрактивни за инвеститорите, коментира Тарик Насър, вицепрезидент развитие във веригата Marriott International. Фактът, че Истанбул е на три часа път както от Западна Европа, така и от Близкия Изток, както и възможностите за бизнес, привличат тук много бизнес туристи. В момента веригата разполага с 9 хотела в Турция и още два ще отворят врати до края на годината. Продуктът е разнообразен, като варира от луксозен до средна категория и включва брандовете Ritz-Carlton, Edition, Renaissance, Marriott и Courtyard by Marriott.

 

Според Министерството на културата и туризма на Турция броят на туристите за първите три месеца на 2013 г. е надхвърлил 5,2 млн души, като броят им се е увеличил с 13,5% в сравнение със същия период на миналата. Германия оглавява класацията с близо 1 млн туристи, следвана от Грузия – около половин милион и Сирия – 451 хил. туристи.  

 

Един от факторите за бързо нарастващия туристопоток към Турция са Турските авиолинии, които летят до 200 дестинации по света, смята Мехмет Онкал, управляващ партньор в BDO Hospitality Consulting, цитиран в доклада.

 

Голям е и интересът на международните хотелски вериги към изграждането на нови хотели в Турция. Wyndham например отвори тук първия си хотел през 2007 г., а днес разолага вече с 18 с общо 2700 стаи. Само през миналата година десет нови хотела са били добавени към портфолиото на веригата.

 

В актива на Hilton Worldwide, която присъства на турскя пазар още от 1955 г., са 24 хотела. От началото на 2013 г. тук отвориха врати 7 хотела под брандовете DoubleTree by Hiltons,  Hampton by Hiltons и Hilton.

 

Неотдавна в Истанбул бе открит и третият в Турция хотел под марката Four Seasons, а още един ще бъде отворен през 2016 г. в Измир. Друга луксозна верига - Fairmont Hotels & Resorts ще стъпи на турския пазар през 2016 г. Базираната в Хонконг верига Shangri-La Hotels and Resorts съвсем наскоро откри първия си хотел на брега на Босфора. Лайфстайл веригата Nikki Beach пък ще се сдбие с хотел в Бодрум още догодина.

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed