Много проучвания се проведоха, много страници се изписаха, доказвайки, че Facebook не е инструмент за продажби. Вероятно все пак има хора, които не са го разбрали. Защо иначе биха се опитвали да продават чрез социалната медия?
Могат ли все пак социалните мрежи да бъдат използвани за търговски цели и кои са по-подходящи? Отговор на този въпрос дава още едно проучване, проведено наскоро от BizRate Insights. Идеята е да се сравни ползата от два социални сервиза – Pinterest и Facebook на базата на анкета сред потребителите в САЩ и Канада.
Едва ли някой има нужда от разяснения какво представлява Facebook. Все по-голяма е популярността и на Pinterest, който позволява на потребителите да добавят онлайн изображения и да съставят тематични колекции. Оказа се обаче, че качествените снимки помагат да се създаде доверие сред потребителите и им помага при избора на стоки и услуги. Точно Pinterest притежава по-голям маркетингов потенциал, показва проучването.
Проучването показва следните причини за използването на Pinterest:
- - 70% от анкетираните твърдят, че сервизът им помага при избора на стоки и услуги;
- - 43% го използва при избора на бранд или производител.
Доверието на потребителите към Facebook е значително по ниско:
- - Едва 17% от потребителите го използват за избор на стоки и услуги
- - 24% - за избора на бранд и компания.
И двата сервиза са търсени за развлечение и разнообразяване на свободното време. Тук Facebook събира 61% от гласовете на потребителите, а Pinterest – 73%. Различна е и ползата им при търсенето и купуването на стоки и услуги: 21% са използвали Facebook, а 67% - Pinterest. Почти идентични са и оценките на двата сервиза по отношение на проследяване на модни тенденции, интериор и обзавеждане: 22% залагат на Facebook и 67% на Pinterest.
Половината от анкетираните споделят мнението, че и двете мрежи помагат за намиране на приятели по интереси и предпочитания в пазаруването. Освен общуване потребителите им намират и реална изгода, получавайки специални предложения от търговци, брандове и други потребители.
От друга страна проучването показва и, че 55% от потребителите на Facebook са харесали в мрежата определена стока или услуга, докато делът при ползвателите на Pinterest е едва 26%. Причината според експертите е в недостатъчното използване на Pinterest от страна на компаниите – нещо, което те очакват в най-близко време да се промени.