Италианският стартъп Hotiday е привлякъл 5,5 млн евро за разширяването на модела си за децентрализиран хотелски бранд, съобщиха италианските медии.
Компанията си сътрудничи с независими хотели, като наема дългосрочно неизползваните хотелски стаи, реновира ги и ги продава под марката Hotiday в рамките на разрастващата се верига от цифрови хотели.
За да се осигури единство на бранда, стаите са брандирани и използват навсякъде нови технологии: гостите се регистрират онлайн, получават 24-часов достъп до дигитален консиерж и печелят кешбек, който могат да използват във всички обекти на веригата. Освен това в офертите на хотелите са вградени ексклузивни местни оферти, благодарение на което гостите се чувстват повече свързани с мястото, в което пребивават, без да увеличават оперативния натиск върху хотела.
Ние създаваме безпрецедентен модел в историята на гостоприемството. На пазара, който все още е твърдо привързан към традиционната логика, представихме ясното си и иновативно виждане, което придава ценност на хотелиерите, с които работим, и предлага по-добър опит за туристите: дигитален, подвижен и гъвкав, коментира генералният мениджър Виторио Гарджуло. Според него все още е рано да се правят изводи, но е ясно, че моделът отразява нарастващия интерес към преосмислянето на представата за хотелска верига. Особено ако е изградена повече върху бранда и технологиите, отколкото върху тухлите и хоросана, добавя той. По думите му новото финансиране ще спомогне на екипа да разшири присъствието си в Европа и да усъвършенства услугите, предлагани на партньорите и гостите.
По-рано, в интервю за италианско онлайн издание, посветено на стартъпите, Гарджули казва: Концепцията ни е основана на данни, защото нашата технология е нашата конкурентна сила на пазара и се състои от патентован алгоритъм, който оценява заетостта на хотелската стая и потенциала за приходи. Той също така позволява включването на хотела във веригата в 3 прости стъпки. Първо, хотелът попълва онлайн формуляр с информация за обекта, като например местоположение, брой стаи, разстояние до морето, звезди, оценка на гостите и др. След това алгоритъмът мигновено изчислява паричната оферта за посочения от хотела брой стаи. Ако има съгласие за цената, договорът се подписва. И стаите започват да се препродават ексклузивно от Hotiday по всички канали.
Според мениджъра в началото най-важно е било да намери продукт, който е изгоден за хотелите, конкурентен, иновативен и същевременно мащабируем, за да се помогне на операторите в сектора. Друго предизвикателство беше структурирането на вътрешната организация на екипа, за да постигнем амбициозната си визия.
Сред предизвикателствата, които вижда в близко бъдеще, като най-важно посочва привличането на правилните хора с правилна нагласа, които подкрепят ценностите и мисията на компанията.
Засега е трудно да се оцени как функционират два бранда под един покрив, но към идеята определено вече има значителен интерес.