11 Май 2025

Вие сте тук

Италиански стартъп налага нов модел в хотелиерството

09.05.2025
  • екипът на Hotiday

Италианският стартъп Hotiday е привлякъл  5,5 млн евро  за разширяването на модела си за децентрализиран хотелски бранд, съобщиха италианските медии.

 

 Компанията си сътрудничи с независими хотели,  като наема дългосрочно неизползваните хотелски стаи, реновира ги и ги продава под марката Hotiday в рамките на разрастващата се верига от цифрови хотели. 

 

За да се осигури единство на бранда, стаите са брандирани и използват навсякъде нови технологии: гостите се регистрират онлайн, получават 24-часов достъп до дигитален консиерж и печелят кешбек, който могат да използват във всички обекти на веригата. Освен това в офертите на хотелите са вградени ексклузивни местни оферти, благодарение на което гостите се чувстват повече свързани с мястото, в което пребивават, без да увеличават оперативния натиск върху хотела.

 

Ние създаваме безпрецедентен модел в историята на гостоприемството. На пазара, който все още е твърдо привързан към традиционната логика, представихме ясното си и иновативно виждане, което придава ценност на хотелиерите, с които работим, и предлага по-добър опит за туристите: дигитален, подвижен и гъвкав, коментира генералният мениджър Виторио Гарджуло.  Според него все още е рано да се правят изводи, но е ясно, че моделът отразява нарастващия интерес към преосмислянето на представата за хотелска верига. Особено ако е изградена повече върху бранда и технологиите, отколкото върху тухлите и хоросана, добавя той. По думите му новото финансиране ще спомогне на екипа да разшири присъствието си в Европа и да усъвършенства услугите, предлагани на партньорите и гостите.

 

По-рано, в интервю за италианско онлайн издание, посветено на стартъпите, Гарджули казва: Концепцията ни е основана на данни, защото нашата технология е нашата конкурентна сила на пазара и се състои от патентован алгоритъм, който оценява заетостта на хотелската стая и потенциала за приходи. Той също така позволява включването на хотела във веригата в 3 прости стъпки. Първо, хотелът попълва онлайн формуляр с информация за обекта, като например местоположение, брой стаи, разстояние до морето, звезди, оценка на гостите и др. След това алгоритъмът мигновено изчислява паричната оферта за посочения от хотела брой стаи. Ако има съгласие за цената, договорът се подписва. И стаите започват да се препродават ексклузивно от Hotiday по всички канали.

 

Според мениджъра в началото най-важно е било да намери продукт, който е изгоден за хотелите, конкурентен, иновативен и същевременно мащабируем, за да се помогне на операторите в сектора. Друго предизвикателство беше структурирането на вътрешната организация на екипа, за да постигнем амбициозната си визия.

 

Сред предизвикателствата, които вижда в близко бъдеще, като най-важно посочва  привличането на правилните хора с правилна нагласа, които подкрепят ценностите и мисията на компанията.

 

Засега е трудно да се оцени как функционират два бранда под един покрив, но към идеята определено вече има значителен интерес.

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed