Американското издание Nation’s Restaurant News публикува прогноза за тенденциите в бар-индустрията през 2016 година.
1 Моктейли
Безалкохолните коктейли (от английското mock – «фалшив») се радват на огромна целева аудитория, която според експертите в бранша с всяка година все повече ще се увеличава. От една страна, това са клиенти, които не се разделят с автомобила си, така че нямат възможност да се насладят на алкохолните напитки и нямат нищо против да ги заместят с безалкохолни. Това са също бременните жени, както и дами, които се грижат за външния си вид и тегло и затова са се отказали напълно от алкохола. Привържениците на здравословния начин на живот също са сред любителите на безалкохолни коктейли, особено ако са с пресни плодове и зеленчуци. На тази страст се поддават и тинейджърите, които винаги следват най-модерните тенденции. Всички те искат напитки със сложен и богат вкус и атрактивно сервиране – хора, за които едно безалкохолно мохито не е достатъчно.
Веригата Hard Rock Café например добави към списъка от коктейлите си моктейл, в който са съчетани няколко сиропа и сока и който се сервира в стъклен буркан, като черешката на тортата е бита сметана и карамелизирани пуканки. Не звучи много здравословно, но много се търси!
2 Комбуча
Ферментиралият чай става все по-популярен като съставка за коктейли. Този път става дума за алкохолни! Неговият вкус олекотява познатите алкохолни съставки, добавяйки усещане за натуралност и растителност – две усещания, които вече са модерни. Например, популярно е следното съчетание: текила, саке,в което е кисната краставица и бадемов ликьор, към който е добавена мексиканската люта чушка халапеньо.
3 Кафеени фантазии
Вече има най-разични напитки на основата на познатото ни кафе. Но има и наистина неочаквани комбинации - например нитро-кофе, което не е нищо друго освен традиционно кафе, преминало през перипетии като високо налягане и азот. Резултатът е напитка, която напомня по консистенция живата бира, има огромна шапка от пяна и кремообразен вкус. Консумира се задължително добре изстудено. Този кафеен коктейл вече направи истинки бум в американските заведения в САЩ, а през 2016 г. се очаква да превземе и баровете в цял свят.
4 Джин и още нещо
Производителите на джин напоследък се състезават в своята изобретателност – за да му придадат цвят, го оставят да старее в дървени бъчви, добавят му вкус на ванилия, кленов сироп или кафява захар. Ако приемате тези превъплъщения на джина, ще се съгласите, че ще направи и най-примитивният коктейл специален.
5 Съчетаване на коктейли с храна
Бартендерите имат ново увлечение – създават напитки, които да подхождат на определено ястие. Сомелиерите отдавна препоръчват на клиентите си как да съчетават най-добре храните и напитките. Сега и барманите следват техния пример. Разликата е, че не е необходимо да създаваш нов коктейл за съответното ястие. Трябва само да налучкаш кои се съчетават най-добре. Твърди се, че коктейлът «Сазерак» например е най-добрата компания за стейк по флорентийки.
6 Замразени коктейли
Те направиха истинска революция, която днес се превърна в масова култура: коктейли и чисти алкохолни напитки във вид на сладолед на клечка или пък кубчета лед. Сервирането им само по себе си е много атрактивно, но те могат да са и още по-атрактивни, ако едно ескимо-коктейл се сервира в чаша просеко или пък ако пред гостите си замразите коктейла с течен азот. А казват, че молекулярната кулинария губела популярност!
7 "Фотогенични" коктейли
Каквото и да си мислите, няма накъде да мърдаме – всички сме заложници на Инстаграм. Ако клиентите искат да постват в социалните мрежи красиви снимки на храни и напитки, трябва просто да им помогнете. Например, да украсите напитките с нещо неочаквано като цветя, дехидратирани плодове или захарни пръчици. Ако пък ви хрумне да добавите сламка към коктейла, тя задължително трябва да е със специален дизайн.