Докато туристическата индустрия в световен мащаб превъзнася онлайн резервациите и прозрачността на цифровата среда, нов доклад показва, че близо 15 милиона хотелски резервации, направени онлайн, са извършени чрез измама или подвеждане на клиентите от нелоялни сайтове.
Когато става дума за резервиране на хотелска стая, струва си да отидете направо на източника. Това са изводите от ново проучване, проведено от American Hotel & Lodging асоциация (AH & LA). То разкрива, че един на всеки трима души са обезпокоени от зачестяващите онлайн измами, свързани с хотелски резервации, които засягат милиони нищо не подозиращи потребители.
Предварителните данни показват, че 2 500 000 хотелски резервации годишно са били засегнати от измамни практики, при които е използвана фалшива или нелоялна онлайн туристическа агенция (OTA) или нейни филиали, които предоставят на клиентите сайтове за директни резервации.
Проучването, проведено от GFK Custom Research, и публикуван днес, разкрива, че 6% от потребителите, резервирали хотел онлайн, са си мислели, че правят резервация директно в хотела, но са установили, че вместо това са го направили на сайт, който ги е заблудил. Анализът на AH & LA се базира на около 15 милиона хотелски резервации, базирани върху подвеждане на клиентите. Преведено в пари, това означава повече от $ 1.3 милиарда лоши резервации, което означава, че потребителите не получават това, от което се нуждаят и очакват, без да говорим за причинените им неудобства и финансови загуби. Други 20% от анкетираните, направили резервации онлайн, не са сигурни дали не са били измамени.
Наскоро Федералната търговска комисия на САЩ наскоро предупреди потребителите за тези измамни практики и даде съвети, как да избягват подвеждащи сайтове.
Според Катрин Лугър, президент и главен изпълнителен директор на AH & LA, подобни практики подкопават доверието на потребителите към агенциите-посредници. Организацията активно работи с държавни и обществени институции, за да защити правата на потребителите, но им препоръчва да правят резервациите си директно на сайта на хотела, допълни тя.
Почти всеки трети потребител, който е направил резервацията си чрез уебсайта на онлайн туристическа компания, е недоволен от опита си: