07 Окт. 2022

Вие сте тук

10 Нови бири и високи инвестиции от пивоварите това лято

21.07.2022
Снимка: 
Съюз на пивоварите в България

 25 милиона лева достигнаха капиталовите инвестиции на пивоварните компании за първите 6 месеца на 2022 г., съобщиха от Съюза на пивоварите. Целта е да продължи да се поддържа висок стандарт в производството на бира. 10 нови бири разшириха асортимента на бира от налачото на годината. Продажбите са нараснали с 4% в сравнение със същия период на миналата година, но все още не са на нивата от предкризисната 2019 г.

Данните са публикувани в навечерието на професионалния празник на българските пивовари, който се отбелязва на Илинден, когато е и пикът на бирения сезон. Пивото продължава да е най-често консумираната у нас напитка след водата. 62% от българите пият бира поне веднъж седмично, а 47 на сто, или с 11% повече от миналата година, са убедени, че тя е подходящо за тях питие, показва национално проучване.

 

То е проведено от „Ипсос“ в България между 19 и 25 май 2022 г. сред градското население на страната.  33% от анкетираните смятат, че умерената консумация на пенливата напитка е част от здравословния начин на живот, а 26% са убедени, че тя е модерен и отговарящ на съвременните изисквания продукт.

 

Българските пивовари са лидери в изпълнението на общоевропейския ангажимент на индустрията за доброволно представяне на хранителна информация за бирата. Резултатите от мониторинга на Европейската комисия показват, че 100% от произвежданите у нас бири имат на етикетите си списък на съставките и на енергийната стойност на съответната марка пиво.

 

През последните 3 години социалните инвестиции в сектора надхвърлят 7 милиона лева. Те са насочени най-вече към програми за развитие на човешкия капитал, принос към местните общности, превантивни кампании и зелени инициативи“, коментира изпълнителният директор на сдружението Ивана Радомирова.

 

Като основен стратегически приоритет на индустрията българските пивовари продължават устойчиво да развиват и системата си за саморегулация на публичните комуникации.  Въведени са правила за работа с промоутори и инфлуенсъри, по-строги са и рестрикциите за достъп до  реклами на бира на лица под 18 години и др. 

 

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed